mijn vingers jeuken al bijna 1 week wat moet ik eraan doen?

ze kriebelen de hele tijd en worden erg warm en doen daarna pijn..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Sinds vorige week nieuwe zeep? Nieuw (afwas-)middel? Gezwommen? Vaker je handen gewassen? Mosselen gegeten? Andere medicijnen? Ontwikkelt zich blaasjesvorming?

Het kan een allergie zijn. Eczeem. In ieder geval lastig.

Ik zou even naar de huisarts gaan. Niet het telefonisch spreekuur maar zelf langsgaan. Dan kan dokter kijken wat voor soort jeuk het is. En dan zul je wel een crème of zalf krijgen die de rust in de vingers weer terugbrengt. Ga maar snel, des te eerder ben je er weer vanaf. Want daar word je knap chagerijnig van, van die constant jeukende vingers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja misschien is dat het want sinds laast heb ik iets raars gegeten...

Andere antwoorden (5)

Heb je al wat zalven geprobeerd. Bij mij werkt Huidolie. Dit doe je op je hand en dan wordt het een soort lotion. Ik heb hier ook wel eens last van.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook vaseline werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klinkt als winterhanden. Dat komt door de kou.

Altijd handschoenen dragen en je handen dagelijks goed insmeren. Voor het slapen gaan goed invetten met uierzalf of vaseline.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermoedelijk heb je last van winterhanden. Het is een vertraging in de reactie van bloedvaten in de handen op temperatuurverschillen. In koude en natte periodes ontstaan roodheid, zwellingen, pijn en jeuk.
Insmeren met een vette zalf helpt ertegen. Bijvoorbeeld uiercrème.
Amadea
13 jaar geleden
probeer eens voor het slapen wat vaseline of voor je naar buiten gaat, als je handen een beetje vet zijn heb je minder last van de kou en vermeid je dat gevoel van de warmte en pijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je last van Winterhanden ( zoals de meeste hier al zeggen) Ik heb er ook last van gehad, alleen dan wintertenen. Wat bij mij hielp is je tenen( in dit geval handen) goed warm te houden en kou te vermijden. Ook werk een hand cream erg goed! Ik heb zelf oriflame handcreme, maar ik ben bang dat deze niet meer te koop is. Dit werkt anders ook heel goed:

- (beetje vies...) Urine op de handen. ( zelf nog nooit geprobeerd!!!)
- Je handen 3 minuten in warm water en dan 10 sec. in koud water je eindigt deze kuur in het warme water. dit verbeterd de doorbloeding.
- Vaseline helpt ook heel goed !
-Zorg ervoor dat je handen en of voeten niet te warm worden!

EN NIET VRIJVEN OVER JE HANDEN DAT VERERGERD DE JEUK ALLEEN MAAR!