ons klaslokaal is vergeven van de schimmels en er wordt niets aan gedaan, wat kunnen de gevolgen zijn voor de kleuters en de leerkrachten?

verschillende kleuters hebben rode bubbeltjes in aangezicht en een kleuter over het hele lichaam.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Dit is uiteraard een erg ongezond situatie! Hier moet DIRECT wat aan gedaan worden. Als de directie dat niet doet dan moet je bij de GGD aankloppen en deze toestand aankaarten. Het gaat nl. wel om de gezondheid van mensen!

En anders naar de gemeente.

Toegevoegd na 4 minuten:
De leerkrachten en kinderen ademen de schimmelsporen in en dit kan tot luchtwegklachten en inderdaad huidklachten leiden.

Toegevoegd na 5 minuten:
"Schimmel in huis kan gevaarlijk zijn voor de gezondheid. Sommige schimmels kunnen immers problemen veroorzaken zoals irritaties, verergering van astma, allergische reacties (huidontsteking, neusverkoudheid, chronische bronchitis) en overgevoeligheid. Hoofdpijn, vermoeidheid en geheugenverlies kunnen eveneens voorkomen. Zwangere vrouwen, jonge kinderen en ouderen, evenals personen met gezondheidsproblemen aan de luchtwegen of een verzwakt immuunsysteem lopen nog meer risico als zij aan deze schimmels worden blootgesteld."

Alle reden dus om DIRECT aan de bel te trekken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door slechte ventilatie op scholen kun je schimmel krijgen.
Gevolgen voor de kinderen kunnen zijn.
Ademhalingsstoornissen.
Eczeem
Allerlei luchtweginfecties
Hoofdpijn
Concentratie stoornissen.
En zo kan ik nog wel even door gaan. Maak er werk van, kaart het aan bij de GGD en/of gemeente, want dit kan echt niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vaste minnaar is vanavond goed op dreef!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, belachelijk. Ik vroeg me net af waar dit minnetje nu weer op sloeg. Maar je hebt dus een minnaar, je boft maar ;-). Van mij een +.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anna bedankt, dit maakt weer een hoop goed ;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wagenaar ook jij bedankt, toevallig hebben wij een adviesbureau en na een week meetapparatuur geplaatst te hebben in een school, kwam er vandaag weer zo'n belabberde uitslag, bedompte lokalen en bijna geen ventilatie, zo triest voor de kinderen en de onderwijskrachten. Gelukkig kunnen we met goede adviezen op heel veel plaatsen de boel weer in orde laten maken.
blijkbaar kun je hiermee ook naar de arbo

zie stukje uit de link die ik ook toevoeg

De ARBO-dienst

ARBO staat voor Arbeidsomstandigheden Wet. Als u een klacht heeft over de huisvesting van uw school kunt ook een klacht indienen bij de ARBO-dienst in uw gemeente.

Uw klacht zal altijd in behandeling worden genomen.

Klachten voor de Arbo kunnen gaan over bijvoorbeeld: slecht onderhouden gebouw met schimmels of lekkages, verkeerd meubilair, onveiligheid, brandgevaarlijkheid enz.