dit klink apart je zou misschien meer WATER kunnen gaan drinken en een limonade met prik vermijden en ook uien ,knoflook en bruine bonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yep idd wat hierboven word vermeld.
vooral prik en gassen vermijden.
en veel water drinken
Ga op een bepaalde houding liggen . Eerst op je buik , daarna een tijdje op je zij. Laat het gas rustig door de darmperistaltiek naar boven komen.

Soms helpt het om even op een rustig plekje heel ordinair met je kont naar boven gericht op je knieen te zitten . Je winden kunnen dan de darmkronkels volgen. Ze willen namelijk meestal naar "boven".

Veel vezels eten helpt ook . Dan zitten de winden niet meer zo vast omdat je meer dan 1 keer naar de toilet moet voor een grote boodschap . All bran, All bran flakes , Fruit and Nuts en volkoren brood.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wandelen , bewegen helpt ook vaak . Maar meer ter voorkoming van het vast komen zitten van de winden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zowel tegen veel gas in je buik en kramp als tegen lage rugpijn: bewegen!
Vooral niet gaan zitten of liggen maar een flink eind lopen en af en toe flink "gas geven".

Door te bewegen help je je darmen ook in beweging te komen en de gassen te verwijderen. Ook voor lage rugpijn is wandelen de oplossing.