voor de roker zelf is een sigaar of pijp minder schadelijk mits deze over de longen word gerookt en de lucht geïnhaleerd word.

voor de omgeving maakt het geen verschil of ze nu meeroken van een pijp, sigaret of sigaar (afgezien van de geur!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Je gebruikt het woord mits ten onrechte, volgens mij. Mijns inziens moet dat woord worden vervangen door het woord tenzij. Mits betekent indien en tenzij betekent indien niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verklaringen - Betekenis - Definitie en Synoniem voor: Mits = Als, Bijaldien, Bijgeval, Indien, Ingeval, Op voorwaarde dat, Wanneer; Tegen, Voor; Behoudens; Behalve, Met, Met uitzondering van, Onder voorbehoud van, Op...na, Tenzij (oh! het laatste woordje zou wel juist zijn in mijn zin!) bron:
http://www.complete-encyclopedie.nl/Woordenboek/Synoniemen+M/Synoniemen%20M%20Pag.%204/Mits/ het is mogelijk dat ik dit woord ten onrechte heb gebruikt, gelukkig is dit niet strafbaar.
mijn welgemeende excuses aan de persoon die zich hieraan kan storen, en mijn compliment aan de scherpe persoon die het opvalt, het bij het juiste eind heeft en de noodzaak ervan inziet hier een reactie op te geven of dit een reden vind hiertoe. mij persoonlijk gaat het om de inhoud en informatie die ik geef. op school ben ik al getoetst op mijn grammaticale product. een dergelijke 'fout' voegt voor de meesten niets toe of doet niets af aan de inhoud van de tekst. mocht u op elke onjuist woord op deze site verbeterend bezig willen gaan hoop ik dat u bijzonder ruim in uw tijd zit als u zich in de positie voelt mensen te verbeteren. maar mag ik u vragen wat u hiermee wil bereiken of duidelijk wil maken? ik vind namelijk al dat u zich zeer correct uit, een brede woordenschat heeft en u intelligenter ben dan dat ik ben. overigens kwam ik nog een definitie tegen van iets.
Muggenziften = Chicaneren, Haarkloven, Hakken, Vitten, Ziften bron
http://www.complete-encyclopedie.nl/Woordenboek/Synoniemen+M/%20Synoniemen%20M%20Pag.5/Muggenziften/ graag geen reactie meer op vaute of onjeuzt gebruijkteh woordjes. ik weet namelijk wel van mezelf dat ik niet perfect ben.
corzijlstra
13 jaar geleden
Ik zou nog wel een woord kunnen noemen waar een fout in zit. Je gebruikt het woord "word". Dat moet "wordt" zijn. Dat vind ik wel muggenzifterij. Dat is een spellingfout. Het geval mits of tenzij is iets heel anders. Door dat ene woordje krijg je dat je in die ene zin iets anders vertelt dan je bedoelt. Daardoor kunnen misverstanden ontstaan.

Andere antwoorden (4)

een geur van sigaar of pijp ruikt wel lekkerder maar het net zo ongezond doordat ze ook nicotine en teer bevatten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vergelijking is niet juist, in die zin dat men er van uitgaat dat sigaar- en pijprook niet wordt geïnhaleerd. Sterker nog als je van sigaretten inhaleren overstapt op sigaren inhaleren, ben je nog verder van huis.
Nicotinepleisters etc zijn dan een beter alternatief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee roken in de plaats van roken is geen alternatief.
Stoppen dat is het enige juiste alternatief.
Kan je het niet dan kan je het niet. Waarom kan je het niet? Er zijn je al duizenden voor gegaan dus je kan het gewoon wel. Doen doen doen, een groter kado kan je jezelf niet geven. Succes voor allen die het nu gaan proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sigaretten, pijp en sigaren roken verhoogt het risico op kanker in de mondstreek. Meer dan 90 procent van de patiënten waarbij mondkanker of keelkanker is vastgesteld gebruiken tabak om te roken of te kauwen (pruimen). Het risico is evenredig aan het aantal sigaretten dat men rookt. Mensen die sigaretten, pijp of sigaren roken lopen allemaal evenveel risico op mond of keelkanker. Overmatig gebruik van alcohol samen met roken verhoogt de kans op het ontwikkelen van kanker.
fremar