Wat voor fitnessoefeningen kan ik doen, zonder te veel pijn aan mijn borsten te krijgen?

Zoals in mijn eerdere vraag al bleek, heb ik grote borsten (65F). Heb hierdoor zo'n last, dat ik nog nauwelijks kan fietsen, zelfs met een sport bh, laat staan fitness. Maar nu merk ik wel dat ik last begin te krijgen van " tienervet ", en daar wil ik toch vanaf komen, vooral bij mijn benen. Hebben jullie goede suggesties of tips om toch een strakker lichaam te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

ik weet niet of je op zoek bent naar oefeningen die je thuis kan doen, of naar een sport met een groepje (motiveert meer waardoor het makkelijker is vol te houden)

aqua aerobics kan een goede oplossing zijn omdat het jumpgehalte wat lager is en gewicht door het water gedragen word.

callanetics zijn spierversterkende oefeningen die met rustige bewegingen worden gedaan, dus ook met een laag stuitergehalte.

als je zelf wil oefenen kan dit ook afhankelijk van wat je wil zijn er oefeningen op internet te vinden. (als je weet wat je ongeveer zoekt maar het niet kan vinden laat het maar even weten)

skeleren (als het wat mooier weer is) is waarschijnlijk ook haalbaar voor je. (niet de hafpijp in natuurlijk en de schansjes laten voor wat het is) :)

bekend met de bekende trilplaat? hupsen is niet niet nodig en geloof me dat het werkt op je spieren (niet overdone zoals ik deed, je krijgt er zeer zeker pierpijn van!!!!) op marktplaats zijn ze 2e hands te krijgen en kosten echt niet veel.

verder het standaard verstandig eten natuurlijk om tienervet te voorkomen (geen streng dieet want je bent in de groei, en als het je tegen gaat staan is het niet vol te houden en ook niet leuk meer)

wandelen is waarschijnlijk ook goed haalbaar (middagje de stad in is ook wandelen!)

verder lijkt het me raadzaam om te kijken wat de mogelijkheden zijn om de oorzaak van pijn en belemmering (de boezem omvang) te verhelpen. behalve last bij het sporten kan het ook leiden net rug en nekklachten. (word nogaal eens onderschat!)

echter zal bij ernstig overgewicht (zijn meer bandjes dan tienervet) de arts aanraden om eerst dit te verminderen aangezien borsten voor het grootste deel uit vetweefsel bestaan en het genezingsproces makkelijker zal verlopen.mocht je dit te drastisch vinden zijn er houdingstechnieken aan te leren dmv therapie.
de huisarts kan je hier meer over vertellen en je eventueel doorverwijzen naar de juiste therapeut.

hieronder een link meer meer info en mogelijkheden

GO GIRL!!!! veel succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
misschien kan je zoeken naar oefeningen voor mensen met reuma, deze kunnen ook niet hupsen en jumpen dus wellicht dat hier ook geschikte oefeningen bij zitten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fijn te horen dat je er wat mee kan! veel succes gewenst en voor Yancha.... sorry :O)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met je eens Yancha, het gaat erom dat je iemand kan helpen! puntjes zijn leuk maar daar is een ander niet mee geholpen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, wie weet! :) keer wat anders dan de rocks en airmiles

Andere antwoorden (2)

Héél veel tienervet zul je niet hebben, als je onderwijdte 65 is, maar gezonde beweging is natuurlijk voor iedereen goed. Ga (afgezien van normaal gezond eten en niet te veel snoepen) alleen niet op dieet om echt af te vallen! Wat beweging om strak te blijven is voor jou voldoende.

De beste tip die ik heb, waarmee je twee vliegen in één klap slaat, is om te gaan zwemmen. En dan vooral de schoolslag.

Zwemmen is (ook al voel je je misschien minder prettig in een badpak) dé sport waarmee je borsten het minst in de weg zitten, low-impact zodat je je bijna niet kunt blesseren. Het traint meteen je hele lichaam tegelijkertijd, waardoor je ook je 'core' traint, wat het gemakkelijker maakt om buiten het water te staan en zitten met een goede houding, die zo min mogelijk pijn veroorzaakt.

En specifiek de schoolslag is goed voor de spieren waar je nu waarschijnlijk veel last van hebt door het gewicht van je borsten, in nek, rug en schouders.

Dit is wat mijn huisarts me destijds (75E) aanraadde. Het was niet genoeg om een borstverkleining onnodig te maken, maar het hielp wel wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, destijds is al zo lang geleden dat er niet eens bikini's en badpakken met cupmaten beschikbaar waren, dus moest ik het doen met een ouwevrouwenbadpak dat zoveel mogelijk bedekte, en dan maar mijn borsten tegen mijn lichaam aan plette. Wat dat betreft is het tegenwoordig een stuk beter, al is 65F door de smalle onderwijdte nog steeds niet echt gangbaar. Ik denk dat je dan toch naar een speciaalzaak moet, en omdat ik tegenwoordig een gangbare maat heb, heb ik er helemaal geen zicht meer op waar je dan moet zijn. Als alternatief zou je kunnen kijken bij een reguliere lingeriezaak naar een bikini waarvan de cups de juiste grootte hebben, en dan kijken of je de band onder je borsten kunt verkleinen tot jouw maat.
Als je echt wilt fitnessen, kun je naar de sportschool gaan en vragen naar de oefeningen (onder begeleiding) die je liggen (op een ligbank) kunt uitvoeren! Doordat je plat ligt heb je geen overlast van je borsten en kun je toch je spieren ontwikkelen. Er zijn zo echt best een aantal oefening die je liggend kunt uitvoeren.