hallo wat moet ge doen tegen een stijve nek

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie ook: http://www.goeievraag.nl/vraag/remedie-stijve-nek.23115

Antwoorden (6)

Insmeren met Midalgan of ander spiermiddel. Of met homeopatisch Arnica. Als je niets dergelijks in huis hebt, goed warm houden (wollen sjaal, ook al kriebelt dat).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warmte helpt. Je hebt gel compressen bij de apotheek. Het is een met gel gevuld plastic compres dat je in heet water legt. Als het goed warm is leg je dat op de betroffen plek en dit blijft lekker lang warm. Zo'n compres kan je ook gebruiken als je een verstuiking of kneuzing hebt om mee te koelen. In dat geval leg je het in de vriezer. Heel handig en steeds weer opnieuw te gebruiken. De aanschaf loont zich dus.
Je kunt ook natuurlijk een rubberen warmwaterzak nemen. Warmte verlicht op dat moment als je er niets voor in huis hebt.

Een stijve nek kan veel oorzaken hebben; te zware belasting, verkeerd gebruik van de spieren, stress, spanning, op de tocht zitten, plotselinge verkeerde beweging maken maar op dit moment is het veel voorkomend omdat het door de griep veroorzaakt wordt.
Vanuit een stijve nek kunnen zich ook andere klachten ontwikkelen zoals hoofdpijn, stijve schouders en rugpijn.
Doe er dus iets aan om dit te voorkomen en smeer je pijnlijke spieren zo'n drie maal daags in met een speciale creme die je spieren verwarmd. Een hele goede vind ik zelf
Spiroflor SRL creme of -gel. Je hebt ze allebei . Dit is een homeopatisch geneesmiddel dat de pijn verlicht en het herstel van de spieren bevordert. Daarnaast zijn rust en warmte heel belangrijk voor de genezing.
amc
13 jaar geleden
Als het aanhoud kan je overwegen om naar de fysiotherapeut te gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals voorgangers al zeiden, warm houden dat scheelt al een hoop.
Zelf duig ik mijn nek altijd zodat hij knakt dat vind ik voor mezelf ook al een fijn gevoel bij een stijve nek.
(mensen zeggen wel eens dat het niet gezond is, maar mijn fysiotherapeut zei dat het geen kwaad kon.)
En als je er echt te veel last van hebt is het misschien ook een goed idee om even naar de fysio te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een stijve nek is spierpijn in je nek. Als je er erg last van hebt, dan kun je in combinatie met de genoemde oplossingen ook wat ondersteuning aan geven met wat paracetamol. Daardoor kun je weer wat soepeler bewegen omdat de pijnprikkel wordt onderdrukt. Verder is het een kwestie van uitvieren, kijken hoe het is ontstaan en kijken hoe het in de toekomst te voorkomen is. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet weer op viagra zuigen maar gelijk doorslikken hahahah