Ik heb een loopneus, wat doe ik er tegen?

Het is weer zover hoor.. verkouden. Het lastigste is die loopneus, zeker als ik moet werken en ik ben aan het lopen. Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Ik heb mogelijk een paar oplossingen voor je;
- Zout water opsnuiven
- Met dampo stomen
- Physiomer gebruiken

Ik raad je niet aan om een gewone neusspray te gebruiken, die zijn juist helemaal niet goed en tasten je neus aan de binnenkant aan.

Zout opsnuiven
Je kookt water, doet dat in een kommetje of glaasje doet er wat zout bij en laat het wel goed afkoelen totdat het lauw is. Hou éen neusgat dicht, snuif het met de andere op. Dit doe je ook bij de tweede neusgat.
Een fijn gevoel is het niet, maar het zorgt ervoor dat je hele holte wordt gereinigd en maakt alles los.
Je zal er even meer van gaan snotteren.
Maar zorg ervoor dat je alles goed uit snuit (niet ophalen) dan ben je er binnen de kortste keren vanaf!

Dampo stomen
Je kookt water, doet dat in een kommetje en gooit er een klont dampo in. Je gaat boven de kom hangen met een handdoek over je hoofd heen, zodat de damp eronder blijft.
Adem door je neus goed in en uit. Dit is ook geen prettige methode. Maar het maakt alles goed open en haalt eventueel verstopt slijm los.
Daarna ook weer belangrijk goed uitsnuiten!

Physiomer
Is een grote neusspray, kun je halen bij de apotheek.
Dit is op natuurlijke basis en is niet schadelijk.
Ik vind het zelf ook nooit echt fijn om het te gebruiken omdat hij hard sprayt en er weer door je mond uitkomt..
( ie denk je nu )
maar het werkt echt heel goed en dat moment is maar 2 seconden, want even hoesten en het is weer weg!

Zo een heel verhaal, ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Weg met de snotneuzen!

Daarbij kleed je goed aan als je naar buiten gaat en zorg dat je 's nachts je slaapkamer raam dicht hebt!

Toegevoegd na 28 seconden:
wow het is echt een heel verhaal en dat alleen voor een loopneus haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Neusspray:
http://www.prevalin.nl/producten/prevalin/
13 jaar geleden
lauw zout water opsnuiven vanuit je handpalm of gewoon neusdruppels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier even lezen en daar een antwoord kiezen

http://www.goeievraag.nl/vraag/zgn-loopneus-stoppen.29359

Toegevoegd na 31 seconden:
http://www.goeievraag.nl/vraag/best-loopneus-verstopt.123466
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een loopneus is waarschijnlijk een allergische reactie.
Het is heel goed mogelijk dat dit probleem verholpen kan worden met de Rhino Horn. Dit is een neusspoelkannetje dat verkrijgbaar is bij de apotheek voor ongeveer 12,50 euro
Hierin doe je lauw water met wat zeezout (het beste biologisch) en terwijl je je hoofd schuin houdt, spoel je dit water door het ene neusgat en laat het water weer weglopen door het andere neusgat.
Dit is een heel goed middel voor o.a. verkoudheid, verstopte neus, luchtwegallergie, voorhoofdsholteontsteking en loopneus.
Drink elke dag tenminste twee liter bronwater, kruidenthee en biologische bouillon, voor een schoon en fit lichaam.
Ga ook elke dag een wandeling maken van tenminste een half uur.

Succes!!