Dit kan toch geen migraine zijn?

Vandaag was een rare dag. Begon redelijk, voelde me wat misselijk, maar kon eten (in vergelijking tot afgelopen 3 dagen), had wat hoofdpijn en ik was helemaal zeiknat toen ik op werk aankwam, allemaal niks aan de hand.

Tot het kwart over 12 was, ineens ging de hele linkerkant van me lichaam raar doen, zeg maar, voelen kon ik niet meer, althans, ik voelde alleen nog maar een tintelend gevoel, gelukkig was dit na een uur al voorbij, maar het trok dus naar me hoofd, enorme hoofdpijn, stekend, maar goed, toen was het ergste, rond kwart voor 3 zag ik niks meer met me linkeroog, althans, misschien wel, maar, t was allemaal ineens 50 keer zo fel, alsof ik net in de zon had gekeken, wat amper kon vandaag, zat te computeren en heb t ook blijven doen, maar goed, t is niet prettig als dan ook nog eens je rechter oog gigantisch pijn doet en je je voelt alsof je in trance ben, dus muziek raar genoeg klinkt erg real, maar de rest erg nep.

Nu ben ik al na de dokter geweest, paar jaar geleden, had t toen ook en die zeid migraine, maar, die dokter wees het natuurlijk op mijn overgewicht, gaf me niks, dus schiet niet op.

Maar goed, met deze informatie, kun je dit uberhoud wel migraine noemen? Of is het gewoon een vernauwing van de aderen op meerdere plekken van het lichaam (of zenuwen)? Wat is het anders als dit het niet is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Klinkt voor mij naar migraine inderdaad. Juist vóór een flinke aanval kun je uitvalsverschijnselen krijgen (dat je linkerkant het niet goed meer deed).
Als je je zorgen maakt, ga dan terug naar je huisarts, en vraag of z/hij je misschien iets an voorschrijven dat je een heftige aanval kunt innemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi, ik ben helemaal geen dokter, maar als ik al in de eerste zin lees dat je drie dagen niet hebt kunnen eten en dat een beetje wegmoffelt als dat het niet belangrijk zou zijn, dan denk ik dat je toch echt wel naar een dokter moet.
De rest van je vraag (brief) versterkt dat gevoel.
Iets gaat er niet helemaal goed met je leven/ je lichaam op dit moment.
Ga naar een dokter!! En als je niet genoeg vertrouwen hebt in je huidige (huis-)arts, dan vraag je een verwijsbrief voor een specialist of ga naar een andere! Je moet wel kunnen vertrouwen op wat je arts zegt en het niet afdoen met "Die wees natuurlijk op m'n overgewicht, gaf me niks, dus schiet niet op."
Misschien (en ik begeef me nu op glad ijs, maar ik wil je niet kwetsen of beledigen) misschien heb je geen lichamelijk probleem, maar zit je niet lekker in je vel om andere redenen. Maar ook die zijn de moeite waard om onderzocht te worden, want het gaat om jou en jouw leven dat de moeite waard is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heftig zeg, als dat je overkomt. Volgens mij ben je dan doodmoe daarna...

Ik vond dit stukje info over migraine met auraverschijnselen. Is dit wat je vandaag hebt meegemaakt?

De kenmerken van migraine

•De hoofdpijn doet zich voor in terugkerende aanvallen. Tussen de aanvallen door heeft men geen hoofdpijn.
•De aanval duurt tussen de vier en 72 uur.
•De aanvallen komen niet vaker voor dan zes tot acht keer per maand.
•De pijn zit meestal aan één kant van het hoofd.
•De pijn is bonzend of kloppend.
•De hoofdpijn verergert bij beweging of inspanning, bijvoorbeeld bij traplopen.
•Er kan sprake zijn van misselijkheid, die soms gepaard gaat met overgeven.
•Er is sprake van overgevoeligheid voor licht en geluid en soms ook voor geur.
•Er kunnen auraverschijnselen optreden.
•Een aanval verhindert het uitvoeren van de dagelijkse activiteiten; bedrust is vaak noodzakelijk.

Wat betekent migraine met aura? > Migraine

Globaal kan migraine onderverdeeld worden in migraine zonder aura en migraine met aura. Bij ongeveer 15% van de migrainepatiënten treden bij een aanval auraverschijnselen op. Auraverschijnselen die zich kunnen voordoen zijn:

*het zien van lichtflitsen, vlekken of sterretjes;
•tintelingen aan één kant van het lichaam, bijvoorbeeld in de vingers en rond de mond;
•spraakstoornissen;
•gezichtsvelduitval;
•krachtverlies.

Auraverschijnselen zijn plaatselijke neurologische stoornissen van voorbijgaande aard, die kort voor de aanval optreden. De stoornissen worden geleidelijk erger en nemen na een tijdje weer langzaam af om uiteindelijk helemaal te verdwijnen. De auraverschijnselen duren meestal tussen de 20 en 60 minuten en worden meestal gevolgd door hoofdpijnklachten. Heel soms komt het voor dat een aura niet gevolgd wordt door hoofdpijn. Auraverschijnselen zijn niet gevaarlijk

bron: site van Janssen