Is pijn na het verwijderen van een chalazion normaal?

Ongeveer een jaar had ik een bultje op mijn bovenooglid. Deze is vandaag verwijderd. Ik heb het eerder gehad(onderooglid), toen ging het goed, ik kreeg een zalfje en gaasje mee, maar dit keer kreeg ik helemaal niets. Ook is het vandaag anders dan de vorige keer gehecht. Ik heb best veel pijnen kan mijn oog hast niet dicht doen. Ik vraag me af of dit wel normaal is...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (2)

Ja, dat kan gebeuren. Maar als je veel pijn hebt kun je beter even langs de huisarts lopen. Die kan kijken en eventueel iets voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is normaal dat in de eerste week na de ngreep het oog gezwollen is en verkleurd. Een bloeduitstorting is altijd pijnlijk/ gevoelig. Meestal is er geen nacontrole nodig. Ik zou het even aanzien en als de pijn na 1-2 dagen nog niet minder wordt zou ik nog even bij de huisarts navragen.

Toegevoegd na 44 seconden:
corr; ingreep.
amc