lange tijd ziek, wat zou ik kunnen hebben? Ik kamp al lange tijd, 1,5 tot 2 jaar met verkoudheid en griepachtige klachten.

Bloedonderzoek naar pfeiffer en HIV etc. was negatief, de huisarts kan ook niets vinden en heeft er geen oplossing voor. Wat zou ik kunnen hebben? Chronische verkoudheid? En nog belangrijker wat zou ik er aan kunnen doen? Op deze manier kan ik niet werken of aan studie beginnen en al helemaal niet (intensief) sporten. Aangezien ik dit al 1,5-2 jaar lang heb, begint het mij zo erg te frustreren dat ik aan euthanasie/zelfmoord denk soms.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ben je ook onderzocht op een vitamine B12-tekort? Kijk hier eens voor de symptomen: http://stichtingb12tekort.nl/b12-tekort/symptomen

Als er niks wordt gevonden zou je je licht eens kunnen opsteken bij een homeopatisch arts (dus wel een ARTS). Die kunnen vaak verlichting bieden bij onbegrepen klachten.

In Nederland zijn er ruim 300 artsen die homeopathie toepassen. De artsen die lid zijn van de Artsenvereniging voor homeopathie (VHAN) hebben na of tijdens hun geneeskundestudie (klassieke) homeopathie gestudeerd. Ongeveer 70 van hen zijn tevens huisarts of specialist. De andere 230 hebben zich helemaal toegelegd op de homeopathie en werken naast en vaak in nauwe samenwerking met huisartsen en specialisten.

Klik op de 2e link bij "bronnen" voor een arts bij jou in de buurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

het kan ook iets psychisch zijn
zeker na lange tijd
chronische vermoeid ?
burnout
of juist bore-out ?
ADD misschien ? zeker als je een slechte concentratie hebt ?

Denk zelf dat dat griep of verkoudheid maar een componentje zijn

Blijf toch maar bewegen egt belangrijk

Wellicht is een baantje als postbezorger en goed begin ?
13 jaar geleden
Nou, dit klinkt best ernstig..

Ik zou een second opinion aanvragen of ergens naar een specialist gaan voor verder onderzoek.

Je kunt vast een heleboel 'mogelijke' aandoeningen vinden voor je symptonen... Probeer jezelf niet gek te maken met alle ziektes die je op het net tegenkomt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt al vit B12 genoemd, maar Vit b 6 is erg belangrijk voor zenuwfuncties.
Naast een algeheel bloedonderzoek, dus op op nier- , lever functie zou ik ook naar suiker en Hb. kijken.
Dat komt dan allemaal boven water met een bloedonderzoek.
Blijkt dat allemaal in orde te zijn, dan zou je inderdaad aan een burn out oid kunnen denken of mogelijk een depressie.
Langer aanmodderen raad ik af, zeker omdat je met nare gedachten kampt.
Je doet er dan tenminste ook wat aan, wat het gevoel van machteloosheid doet afnemen.
Dus zou ik de (huis) arts vragen om een algemeen bloedonderzoek en als daar niets uitkomt een verwijzing naar een psychotherapeut of een ander specialisme wat de arts aangeeft.
Parallel daaraan kan een goede multivitamine als TOTAL 30
geen kwaad.
Vecht voor jezelf, je bent de moeite waard!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook getest op Diabetes ?
Heb zelf periode gehad van verminderde weerstand en naast HIV ook getest op Diabetes omdat dat ook voor een verminderde weerstand zorgt... (gelukkig alles ok).

Momenteel is mijn weerstand volledig terug op peil, wordt al jaren niet meer ziek, terwijl iedereen hier griep heeft elk jaar blijf ik vrolijk gezond, alleen een verkoudheid heb ik nu nog wel en die duurt wel veel langer dan normaal (vaak 2-3 maand). Arts heeft geen verklaring dat mijn weerstand zo goed is en dat verkoudheid zo lang duurt. Niks om mij zorgen in te maken zegt zij.

PS Stress is ook een mogelijke reden tot verminderde weerstand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerste waar ik aan denk is een allergie! heb je huisdieren? Nies je vaak? ook kan je zeer allergisch voor huisstofmijt zijn. Dat zou dan betekenene dat vloerbedekking, kleedjes en gordijnen de deur uit moeten en dat je gladde oppervlakken moet hebben die je ook kan dweilen en kan afnemen. Of je bent allergisch voor een plant in je huis. een ernstige vorm van hooikoorts misschien. Allemaal te testen bij de huisarts.
sporten moet je echt blijven doen hoor want daar word je weerstand beter van. ook regelmatig naar de sauna gaan is goed voor je weerstand. Sommige klachten kunnen ook idd komen als je je geestelijk niet lekker voelt. Dan heb je last van psychosomatische klachten. Andersom kan ook, je voelt je lichamelijk niet lekker en je krijgt geestelijke klachten, zoals in jouw geval zelfs zo erg dat je zelfmoordgedachten krijgt.
Ik Zou in jouw geval zeker weer naar de huisarts gaan en zeggen dat het dat zo niet langer gaat, dat je doorverwezen wilt worden naar een specialist. Een klein baantje, sporten, leuke dingen doen, een hobby zoeken, cursus gaan volgen moet je ook zeker (blijven) doen omdat dat voor afleiding zorgt. Het laatste wat je moet doen is thuisblijven en zeggen dat je niets meer kan. Ik weet dat dat makkelijker gezegt is dan gedaan, maar probeer het gewoon eens, wie weet nemen de klachten iets af.

Heel veel sterkte en succes. Hopelijk kom je snel achter de reden en kan er iets aan gedaan worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een deskundige, hetgeen de huisarts toch is, geen idee heeft van wat jij zou kunnen mankeren, lijkt het mij wat naïef om hier op deze site het antwoord wèl te verwachten.

Maar goed..Ik zou, in jouw situatie, de huisarts eens vragen om een volledige check up tezamen met een compleet bloedonderzoek door het laboratorium van het ziekenhuis.

Verder zou ik veel buiten..b.v. op strand gaan wandelen..want dat laatste zul je ongetwijfeld wèl kunnen. En aldus van veel gezonde lucht genieten.

Je lichaam is in de loop der tijd vermoedelijk ernstig verzwakt..en dus dien je thans een andere weg in te slaan.

Proberen zo gezond mogelijk te leven..is hier het devies..waaronder dus ook..veel bewegen.

Proberen een beetje blijer te zijn in je denken..moet ook.

En gedachten omtrent zelfmoord..vergeet die nu maar meteen..want juist die negatieve gedachten..zwakken je enkel maar af..

Bedenk maar dat het vermoedelijk 'slechts' om een onschuldige aandoening gaat en..

En dat er vele mensen met b.v. een terminale kanker zijn die dolgraag met jou zouden willen oversteken.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als klachten die eigenlijk bij onschuldige aandoeningen horen zo lang duren denk ik in de richting van een allergie of een andere stoornis in het afweersysteem. Huisartsen zijn doorgaans heel goed in staat om een aantal mogelijke oorzaken uit te sluiten maar op een gegeven moment houden de diagnostische mogelijkheden op.

Als de huisarts, en ik ga ervan uit dat die voldoende gekwalificeerd is, het ook niet meer weet, dan is het de vraag of je er iets mee opschiet om naar een specialist verwezen te worden, in ieder geval op korte termijn. Om te beginnen is de vraag al naar welke specialist?

Misschien moet je inderdaad overwegen om eens met een arts-homeopaat of met een natuurarts te gaan praten. Ga er in ieder geval vanuit dat er mogelijkheden zijn. Je bent er verdorie veel te jong voor om de moed nu al op te geven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst bij je huisarts er op aan dringen om eens verwezen te worden naar een specialist, het liefst in een academisch ziekenhuis omdat die zich er meestal niet zo makkelijk bij neerleggen dat er niets gevonden wordt.
Maar vergeet ook niet dat je ondertussen wel goed voor jezelf moet zorgen dat je die depressieve gedachten kwijtraakt.

Ga er eens voor zitten en schrijf eens op wat je vroeger leuk vond. Klinkt lekker suf maar momenteel is niets leuk omdat je in een neerwaartse spiraal bezig bent. Breng structuur aan in je dagelijks leven. Wanneer je bijvoorbeeld elke dag naar de groenteboer gaat voor je groente moet je in ieder geval elke dag naar buiten.
En als het mooi weer is, niet te koud en geen regen, loop je eens een extra rondje voor de frisse lucht.

En nog iets, ga niet op internet zoeken wat het allemaal kan zijn, daar word je pas echt depri van.

Sluit je aan bij een vrijwilligers organisatie om 1 x per week een middagje mee te helpen.
Op deze manier doorbreek je de vicieuze cirkel waarin je nu zit, je hebt afleiding zodat je even niet aan die vervelende kwalen denkt.

Hoop dat je er wat aan hebt. Veel succes!