waarom krijg ik rillingen als iemand mijn keel aanraakt en waarom ben ik zo schrikachtig?

Ik kan er niet tegen als iemand mijn keel aanraakt. Ik krijg dan echt kriebels en kippenvel. Zelfs als iemand alleen al met z'n handen naar mijn keel toereikt of als ik er aan denk voelt m'n keel gewoon helemaal vervelend.
Ook ben ik de laatste tijd heel erg schrikachtig. Bijvoorbeeld vannacht.. ik lag gewoon in bed(ik sliep nog niet dus ik kan geen nachtmerrie ofzo) en opeens schrikte ik heel erg en kreeg ik hartkloppingen terwijl niemand geluid maakte of me aanraakte. Ik snap er echt niets van.. hoe kan dit allemaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

mischien omdat je iets ergs hebt meegemaakt in je leven.
maar dat verschilt ook per persoon.
de een schrikt wat sneller dan de ander
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij hebt het met je keel, mijn dochter heeft hetzelfde met haar navel. Als er maar iemand naar wijst, krijgt ze al de kriebels.
En wat dat schrikken betreft, ik denk dat iedereen dat wel eens meemaakt of mee gemaakt heeft, dat als je bijna slaapt, dat je dan plots van iets schrikt, of het gevoel hebt dat je van een grote hoogte valt of iets dergelijks.
Niet iets om je ongerust over te maken.
13 jaar geleden
Heel herkenbaar, komt zeker vaker voor.
Ik heb hetzelfde met mijn keel, ik schrijf het toe aan mijn slecht functionerende schildklier, die zit immers daar in mijn keel waar niemand aan mag komen, maar dat hoeft natuurlijk niet de oorzaak te zijn.

Dat schrikken in bed komt ook vaak voor, je slaapt dan nog nét niet, de hartkloppingen zijn een gevoel van het schrikken.

Echt geen dingen om je zorgen over te maken veelmensen hebben dit.