raar last in mijn hoofd en last van hart

er is geconstateerd dat ik aan stress leid alleen mijn hart doet soms zeer leid soms aan hyperventileren raar gevoel in me hoofd en misselijk rare geur niet altijd maar vaak dan voel ik me goed en dan is het in een keer raak en nu werd ik 's nachts wakker (5uur) met hoofd pijn heel vies gevoel in me hoofd en rare geur en weer last van mijn hart net als of hij over slaat misselijk en zo kan dat allemaal door spanning komen ik heb hulp om er af te komen maar de hoofd pijn en zo blijf ik ben een game verslaafde zal het daar door alleen maar erger worden door het in spannen? ik loop hier nu 2 maand mee de dokter zij dat mijn longen goed waren die is bij mij thuis geweest toen ik 2 dagen achter elkaar hyperventilatie had en mijn hart was oké ik zou graag willen weten of iemand dit herkend M.V.G. Riccardo Nanninga

Toegevoegd na 1 uur:
als ik zelf gewoon niet ga gamen voor de eerste tijd zou dat al beter zijn tv kijken mag toch wel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Je moet toch begrijpen dat een verslaving ongezond is?
Een gameverslaving is zelfs zorgwekkend omdat je niet alleen geestelijk, maar ook lichamelijk en op het sociale vlak gigantische problemen kunt krijgen. Het kan zelfs tot schizofrenie lijden en angst/paniekaanvallen omdat de hersenwerking met name door de dopamine/serotonine ontregeld wordt. daar komt nog adrenaline bij en je creëert een probleem en een ziekte, waar niet zomaar een pilletje voor is. Dit wordt van kwaad tot erger als je geen hulp zoekt. Huisartsen kunnen niets aan gameverslaving doen, daarvoor moet je bij een deskundige zijn van verslavingszorg.
Het tekort aan slaap en het staren op het beeldscherm, samen met de gespanenheid van je spieren, je verhoogde hartwerking, je verhoogde bloeddruk en nog veel meer...
Je kunt je toch wel voorstellen dat dat tot lichamelijke klachten leidt? Vermoeide,geïrriteerde ogen, rugpijn, hoofdpijn/migraine, RSI, gebrek aan lichaamsbeweging, vetzucht of juist ondervoeding, het zijn allemaal problemen die bekend zijn bij gamers. Als je er niets aan doet, zal het steeds erger worden. De stress zal alleen toenemen en je gaat steeds meer klachten krijgen.
Probeer hulp te zoeken bij een verslavingscoach od. Kijk eens op Google of vraag bij je huisarts of hij je verwijzenkan naar verslavingszorg. Want echt, het zit in je hersenen. Alleen het feit al dat je nog niet kon stoppen met gamen wordt door niets anders geregeld dan je brein.

Toegevoegd na 39 minuten:
Ik las zojuist je toevoeging. Top, dat je zegt; " als ik gewoon niet ga gamen....." Als je daar zo mee kunt stoppen ben je nog niet echt verslaafd. Ik zou zeggen;" meteen doen !" Tv. kijken is heel wat anders, dat kan je gerust doen. Ten eerste zit je niet met je neus op het beeldscherm en ten tweede hoft je lichaam en hoeven je hersenen zich niet zo in te spannen. Let maar eens op, tv. kijken ontspant eerder dan dat je zit te stressen.
Indien je kan stoppen zonder dat je de stress voelt om te moeten gamen, zal je ontspannen en je hoofdpijn wordt dan ook minder, net als die andere klachten. Regelmatig gezond eten, genoeg water drinken, buitenlucht en voldoende beweging en slaap en je voelt je herboren.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Stress kan vele lichamelijke klachten geven. Maar ik zou als je het niet vertrouwd echt contact opnemen met de arts. Iedereen is anders en kan dus andere klachten hebben.