Is het normaal dat je je knieschijf heen en weer kan bewegen ?

Het is mijn linkerknie, is pijnlijk bij trappen lopen

Toegevoegd na 24 minuten:
Kan zowel bij gestrekt als gebogen knie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.6K

Het beste antwoord

Indien het been gestrekt is, en dit kan je meteen uitproberen, kan je je patella (knieschijf) heen en weer bewegen. Indien dit niet het geval is, is er iets mis. Deze hoort bewegelijk te zijn.

Als je je been weer buigt, zie je dat deze niet meer kan bewegen omdat hij dan tegen je scheenbeen gefixeerd is. Deze beweging is mogelijk door het zachte gedeelte, net onder je patella, waar de doktor altijd met het bekende hamertje op slaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Echt met je hand bewegen? Lijkt me niet.
Ga even langs de huisarts, zeker omdat het pijnlijk is nu. Misschien moet je even een zwachtel dragen als steun of is er een verrekking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan die van mij al mijn hele leven heen en weer bewegen. Nooit last van gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een gestrekt been kan de mijne heen en weer, bij gekromd been is hij gefixeerd; voorzover ik weet is dat normaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang het bij "een beetje heen en weer" blijft is er niets an de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pa als je de knieschijf niet kan bewegen is er iets aan de hand.
Een knieschijf is eigenlijk geen bot maar een verharde pees.
Daarom heelt hij bij breuk moeilijker dan gewoon bot.