Wel als je last hebt van verstopte luchtwegen (neus) en daardoor bijv. last hebt van oorpijn. De sterke uienlucht verwijdt de luchtwegen en laat het slijm beter afvloeien (bijv. uit de buis van Eustachius).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt.+1
uit de ui komt een zwavelhoudende bijtende stof (waar je ook die tranende ogen van krijgt)

ik loop trouwens niet met een ui om mijn nek, ik zet 's nachts een doorgeneden uit op een schoteltje naast mijn bed, zelfde effect

maar het helpt dus echt