waarom voel 'k me zo moe?

Ik voel me moe. Niet als 'k zit of op de computer zit, als 'k naar tv kijk niet. Het is niet die normale 'moe'.. Je weet wel, Om 11uur slaagt de vermoeidheid toe & kruip je in bed. Maar het is fysiek moe, Ik kan de trap wel op, maar 'k ben moe tegen dat'k boven ben.

Sorry als de uitleg niet duidelijk genoeg is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Onverklaarbare en ernstige vermoeidheid (helemaal als je nog jong bent) is altijd een reden om langs je huisarts te gaan. Ongewone vermoeidheid kan allerlei oorzaken hebben, van onschuldige tot ernstige. We kunnen wel heel wat mogelijke oorzaken hier bij GV opnoemen, maar daar heb je niks aan.

Dus even naar de dokter voor nader onderzoek en bijbehorend advies en/of behandeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Gezien je leeftijd zou het wel eens de ziekte van Pfeiffer kunnen zijn. Laat je even testen bij de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan toch iets lichamelijks zijn. Laat je bloed eens prikken op tekorten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eet je gezond, regelmatig en voldoende? Krijg je verder genoeg beweging? Voldoende slaap en ontspanning?
Als je denkt dat al die dingen in orde zijn en het daar niet aan zal liggen, dan zou ik advies inwinnen bij de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je onverklaarbaar moe bent, kan het zijn dat je Pfeiffer of een ander virus hebt. Het kan ook zijn, dat je gewoon te weinig doet. Daar word je 'lam' van.

Als je buiten adem raakt van de trap op gaan en van alle andere lichamelijke inspanning die je verricht, kan het goed zijn dat je iets aan je luchtwegen hebt: bronchitis of inspanningsastma. Laat de dokter er eens naar luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik mij jaren geleden ook zo vreselijk moe voelde..bleek nadien dat ik diabetes had.

Je zou je daar op kunnen laten onderzoeken door je arts.

Let wel, ik zeg niet dat je dat hebt..maar het is een mogelijkheid..

Net zoals ME, het vermoeidheidssyndroom, een andere mogelijkheid is.

Ga naar je dokter meid, en vraag om een vingerprikje om je suikers te laten bepalen.

Ik was destijds zo snel vermoeid dat ik al mijn krachten al verbruikt had nadat ik slechts een drietal nietjes had gezet..

Als het niet je suikers zouden zijn..kun je beter even aan je arts voorleggen wat je scheelt..wellicht wordt er dàn iets aan gedaan..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo,

Deze klachten heb ik ook al ongeveer 2 jaar. Ik ben er mee naar de dokter geweest maar het was niet de ziekte van pfeiffer. Ik heb zelf op internet gezocht en toen kwam ik de ziekte fybromyalgie tegen(heb er nu medicijnen voor, en gaat een stuk beter). Misschien kun je op internet kijken naar de symptomen. Misschien herken je het wel.
Toch kun je beter naar de dokter gaan.