Ik heb echt heel vaak last van mijn ogen, waardoor zou dat kunnen komen?

Ik heb echt heel vaak last van mijn ogen (constant).
als ik vaak bij iemand thuis ben die ik (niet) ken,
zit ik bijna altijd wel in m,n ogen te poetsen, en dat vind ik echt heel genant. (ik heb m,n ogen al laten opmeten )alvast bedankt ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

ikheb daar ook last van maar dat komt vaak om dat.ik dan van buiten((koud) naar binnen ga. en als ik lang achter me pc zit en ik ga iets anders doen dan heb ik dat meschien is dat bij jouw ook zo mvg remco
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben je ergens allergisch voor, heb je daar al eens op laten testen?
13 jaar geleden
Als het niet door de overgang van buiten naar binnen (koud naar warm) komt en je ogen hebben geen bril nodig, zit er misschien een heel klein bobbeltje op je ooglid. Van zo'n heel klein bobbeltje gaan je ogen ook vaak tranen en door het wrijven in je ogen blijft dat bobbeltje zitten, de irritatie op je ogen blijft dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou inderdaad laten testen zoals kimath zegt. Klinkt als een allergie. In elk huishouden hangen andere stofdeeltjes in de lucht, misschien hebben ze huisdieren of vloerbedekking, het kan van alles zijn, dus even naar de doc. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tien tegen één is dat een allergische reactie. Kennelijk ben je allergisch voor bepaalde stoffen of huisdieren die niet overal voorkomen. Een manier om daarachter te komen is je huisarts te raadplegen. Die kan je oogdruppels voorschrijven om de allergische reactie af te remmen. Het kan handig zijn om te determineren waarvoor je precies allergisch beent maar dat is vaak moeilijk. En kijk uit dat je geen bacteriën in je ogen wrijft, want dan loop je de kans op een ontsteking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou je eerst moeten afvragen waarom je in je ogen prutst? Is het wegens jeuk, is het dat ze prikken? of pijn waarom? Dan kan men denken van jeuk is het meestal allergie,prikken kan er ook van zijn. Je kan niet alleen allergisch zijn binnen aan huismijt, of ongewone dieren in huis ,maar ook gewoon eender welk alledaags huisdier .Een allergie krijg je juist omdat jij in kontakt bent geweest en nog regelmatig bent met het allergeen. Het is een reactie van je immuunsysteem dat je lichaam ietwat te goed wil verdedigen. Vandaar die soms heel felle ongemakken. Soms kan het zijn , dikwijls bij mensen die over de 50 zijn hebben gevoel dat er zand in de ogen zit ( kan ook bij anderen zijn )is geen allergie maar bij te droge ogen , waardoor de ogen niet genoeg vocht hebben; dan heeft men kunsttranen nodig. Is geen medicament , het geeft meer traanvocht.Maar neem dan een zonder bewaarmiddelen , houdbarheid duurt langer.
(van bij apotheker zonder voorschrift).
Bij allergie helpen het best pilletjes( met voorschrift).
Druppeltjes hebben vooral effekt als er een manquement
aan de ogen zelf zijn.Dat is dan door oogarts te bepalen.
Bij allergie , zoals reeds gezegd, is het zeer interessant
te laten onderzoeken waaraan je allergisch bent. Rook je of ben je gestopt en kom je veel in kontakt met rokers.
Je kan allergisch zijn aan sigarettenrook, kan allemaal!
Ik spreek uit ervaring.Als je helemaal geen idee hebt begin je best met kunsttranen. En terwijl goed observeren wanneer de symptomen het ergst zijn.Andere tip, ellimineer contact waaraan je denkt allergisch te zijn,zodat je kunt uitvissen wat die ongemakken veroorzaakt .
succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ken genoeg mensen die droge ogen hebben, bv een hormonen kwestie, kan heel goed na je overgang.

Probeer eens oogdruppels, om wat meer tranen te produceren, je hebt ze ook in kleine ampullen, voor 1 keer...succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou kunnen dat je last hebt van snel vermoeid wordende ogen.

Als je bijvoorbeeld vaak leest bij te weinig licht kunnen je ogen chronisch vermoeid worden en heb je de neiging er dikwijls in te wrijven.

Ook de lichteffecten van de disco's maken je ogen zeer vermoeid..dus mijd die eventueel voor een tijdje.

Ook hierbij krijg je de sterke neiging tot wrijven in je ogen.

In feite is dat wrijven nu net het slechtste wat je kunt doen..want juist door het wrijven wordt de pijn erger..

Dat je in je ogen gaat zitten wrijven als je bij een onbekende bent, zou zijn oorzaak kunnen hebben in het feit dat je je daar wat onzeker voelt en je een 'houding' aanneemt.

Probeer daarom dat 'houding aannemen' maar wat af te wennen.

En probeer door veel te slapen..'s nachts..je ogen wat te sparen en zodoende tot rust te laten komen.

Palmeren is ook heel goed voor je ogen. Je kunt dat doen door je handpalmen op beide ogen te leggen en aldus je ogen enkele minuten te laten ontspannen.

Ik wens je een heldere, uitgeruste toekomstblik..toe..

Groet,

Ton