Benauwd in keel

Ik heb het benauwd in mn keel, en vanochtend hoestte ik een beetje slijm met bloed op, ook moet ik steeds hoesten (in het slijm van de rest van de dag zat geen bloed)?
Hoe komt dit en wat doe ik tegen de vreselijke benauwdheid?

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik voel me trouwens verder helemaal niet ziek, gisteren en vanochtend wel, toen had ik buik en hoofdpijn en voelde ik me zwak, en toen ik wat cola dronk zakte de benauwdheid af

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En, hoe was het bij de dokter?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet geweest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ja, elk antwoord heb je dan niet opgevolgd. Ik vraag me af waarom meer dan de vraag heb gesteld. Zelf ben ik het met alle antwoorden eens: als je bloed ophoest moet je linea directe naar de dokter. Want bloed ophoesten is absoluut niet goed! Een beetje bloed dus ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk is bloed ophoesten niet goed maar waarom linea recta naar de dokter?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
K begrijp t ook niet kees :P zij zeggen tegen iedereen met hoofdpijn dat ze nog maximaal 2 weken hebben :S

Het beste antwoord

Er heerst momenteel ruimschoots griep en verkoudheid. Met hoesten kun je altijd een bloedvaatje beschadigen en als je eenmalig een keer bloed verliest zou ik me er maar niet al te veel zorgen over maken. Blijf je je goed voelen en blijft het daar na een paar dagen bij dan valt het wel mee, dunkt mij. Cola en chips raad ik eigenlijk altijd af maar ze schijnen prima te helpen bij dergelijke klachten van onschuldige aard. :-) Wat mij betreft is dat ook een teken dat er niets ernstigs aan de hand is. Dit alles natuurlijk mits je niet hoogbejaarder bent dan een jaar of zeventig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je het niet vertrouwd moet je even naar de dokter.
Wij kunnen vanuit onze stoel niet weten wat er met jou aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moeilijk zo maar te zeggen maar waarschijnlijk zit het probleem bij de longen,zeker dokter raadplegen.
fremar
13 jaar geleden
Hoest je al langer, dan kan het ook van het hoesten zijn, maar neem geen risico en ga langs een dokter!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij bloed ophoesten altijd naar de dokter.
Het kan van alles zijn maar een controle is echt noodzakelijk. Als je het benauwd hebt kan stomen of neusdruppels wat verlichting geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gegeven je vraagstelling ga ik ervan uit dat je niet een chronische ziekte hebt (astma).

Klinkt in mijn oren naar zware keelontsteking en/of bronchitis. Een beginnende longontsteking kan ook nog.

Tijd dus om naar de dokterspost te gaan.
Je wilt niet dat dit doorzet naar de longen en, afhankelijk van de veroorzaker (virus of bacterie) zul je ook medicijnen moeten gaan innemen of iets dat de slijm wat oplost en waardoor dat dan makkelijker verwijderd wordt door je lichaam.

Als je al veel langer hoest zou ook tbc kunnen...