heb ik winteroren? zo ja, wat kan ik er tegen doen?

ik heb gisteren door de vrieskou gefietst wat me en paar half-bevroren oren opleverde. Ik heb nu, de volgende dag, nog steeds warme, rode oren, als ik eraan voel, doen ze zeer. zou ik winteroren kunnen hebben? net zoals wintertenen/handen zeg maar.

wat kan ik eraan doen dat dit zo snel mogelijk overgaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.5K

Het beste antwoord

De randjes van mijn oren zijn (ook) een keertje bevroren geweest. Zonder muts ofzo van het station naar huis gefietst...
Hat was nogal gevoelig en rood en na een paar dagen kwamen er een soort blaren op.
't Ging vanzelf over, mijn charmante uiterlijk (gmpfff) heeft er verder niet onder geleden, alleen wel een les geleerd: Altijd muts op (of oorwarmers, of desnoods sjaal om je hoofd knopen).
Als je zoiets niet bij je hebt, maar wel een Labello, kun je je oren (de buitenrandjes) invetten. Klinkt een beetje gek, maar helpt wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nee je hebt geen winteroren, om te voorkomen dat je dit nog meemaakt, een muts of oorbeschermers dragen..
je oren bestaan grotendeels uit kraakbeen, en dat is nu erg gevoelig... bedek je oren en je hoofd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien vind je dit een gek antwoord,maar kou moet je met kou bestrijden.Mensen gaan er dan warme doeken op doen of bij de kachel zitten,dan gaat het tintelen door de warmte.Je kunt bij de drogist vloeistof met een plastieken verpakking kopen .Die leg je in de koeling(koelkast) en die doe je er dan op ,ben je er zo van af.Ik weet niet of je weleens een documentaire heeft gezien dat mensen een besneeuwde berg beklommen.Dat als ze een bevroren been of wat dan ook hadden dit met sneeuw in ginggen wrijven.