Wat gebeurt er als je in 8 maanden tijd langer dan 500 uur met je telefoon hebt gepraat ?

Ik heb namelijk heel erg hoofdpijn wanneer ik met de telefoon praat , ik ben nu 16 jaar , en ik heb heel erg klachten van hoofdpijn en duizeligheid , vooral na een telefoongesprek.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Telefoneren is sowieso een inspannende bezigheid. Inspannender dan wanneer je gewoon bij elkaar zit en met elkaar praat. Want als je telefoneert, ben je toch meer aan het concentreren op wat die ander zegt. Dat komt - onder andere - doordat je de lichaamstaal er zelf bij moet bedenken. Als je bij elkaar zit en met elkaar praat, gaat het veel ontspannener, omdat het interpreteren van de lichaamstaal dan een automatisme is dat geen energie kost.

Verder zit je automatisch in een onnatuurlijke houding wanneer je telefoneert, zeker wanneer je geen "oortje" of handsfree gebruikt, maar je hand tegen je oor houdt. Die onnatuurlijke houding houd je dan ook nog eens een hele tijd vol. Waar je normaal gesproken regelmatig van houding zou veranderen - dat doe je helemaal vanzelf - doe je dat niet als je gedwongen bent je hand bij je oor te houden.

Van al die dingen kun je hoofdpijn krijgen.

De enige remedie is: minder telefoneren. Ga gewoon eens bij je vrienden op bezoek, of spreek ergens af.

Als je toch moet telefoneren, gebruik dan een "oortje" of een eenvoudig headsetje. Dat geeft een flink stuk ontspanning.
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

dafalgan innemen en een time out nemen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou kunnen dat je niet goed tegen de straling kunt die je telefoon uitstraalt.Ik zou gewoon een paar dagen niet bellen en kijken of het minder wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je dat denkt moet je naar de dokter en het niet vragen aan een stel leken die maar een suggestie kunnen doen van wat het ZOU KUNNEN zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar bij deze mijn excusses
Cryofiel
13 jaar geleden
Straling is het met zekerheid niet. Althans, er is nog nooit iemand geweest die kon zeggen of een mobiele telefoon, of een DECT-telefoon, aan of uit stond door te "voelen" of hij hoofdpijn of andere klachten kreeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee maar eens moet er 1 de 1e zijn
Cryofiel
13 jaar geleden
Ja, het zou kunnen - maar dan ben je echt een unicum. Je kunt dan namelijk iets dat duizenden mensen hebben geprobeerd, maar dat nog nooit is gelukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@skrylii54, ik vat het antwoord van @werk niet als grap op hoor? Ik zou ook zeggen dat je het even minder moet omgaan met je telefoon als je denkt dat dat de oorzaak is van je hoofdpijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee het ging om de reactie die ik bij de vraag had geplaatst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie het, nu snap ik het =P Vond die eerste reactie van hem bij dit antwoord van jou al zo raar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik had niet in de gaten dat het bij haar zo gevoelig lag vandaar mijn excuus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ werk! @Cryofiel: Dat je het niet zou kunnen voelen is toch verder geen 100% garantie dat die straling dan ook niets met je lichaam kan doen? Als een mug me steekt voel ik dat ook niet, maar een tijdje later heb ik wel jeuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gedoe met straling van mobieltjes is niet waar.
Cryofiel
13 jaar geleden
@Conan, er is nog nooit iemand geweest die kon merken of een mobieltje aan of uit stond. Veel mensen geloven dat ze er misselijk van worden, of hoofdpijn van krijgen, of iets anders. Die mensen mochten in een test zeggen of een mobieltje, dat op maximaal vermogen werd afgesteld, aan of uit stond - gewoon door te kijken of ze in de buurt van dat mobieltje misselijk werden of hoofdpijn kregen. Antwoord: ze konden het niet bepalen. Mensen die geloven dat ze bijvoorbeeld hoofdpijn krijgen van de straling van een mobieltje, blijken ook hoofdpijn te krijgen als ze een mobieltje in de hand krijgen waarvan wordt verteld dat het aan staat - ook als dat mobieltje in werkelijkheid uit staat. Diezelfde mensen krijgen geen hoofdpijn als ze een mobieltje in de hand krijgen waarvan wordt verteld dat het uit staat - ook als het inwerkelijkheid drie keer de normale hoeveelheid straling afgeeft. Conclusie: het is het eigen geloof dat bepaalt of je wel of geen hoofdpijn (of andere klachten) krijgt. Dezelfde soort experimenten zijn gedaan met andere dingen die in je lichaam zouden kunnen gebeuren. Ook daar werden dezelfde resultaten gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Cryofiel, Ik wil het deels best met je eens zijn. Zelf zal ik met mijn ogen dicht ook niet kunnen voelen of mijn mobieltje aan staat of niet. Maar ik weet wel dat als ik er een half uur mee gebeld heb, ik daarna twee dagen hoofdpijn heb, en dat had ik met mijn vorige mobieltjes niet. Ik blijf verder van mening dat die straling niet gezond is, of je het nu kunt voelen of niet. Hoe komt het dat er nu zoveel mensen met hersentumoren te kampen hebben, terwijl dat vroeger bijna nooit voorkwam? Dat zou niet kunnen komen door straling?
Waarom halen ze bij scholen hoogspanningskabels en telefoonmasten weg?
Alleen voor een fraaier uitzicht?? Of omdat kinderschedels nog iets dunner zijn dan de schedels van volwassenen? Ben kennelijk niet zo goed van vertrouwen als jij, in die moderne technieken die allemaal prachtig zijn voor ons gemak. Maar of ze ook zo prachtig zijn voor onze gezondheid???
Cryofiel
13 jaar geleden
De hoeveelheid straling die jij ontvangt, is waarschijnlijk juist *lager* geworden bij je nieuwe mobieltjes. Gemiddeld gesproken zijn mobieltjes namelijk steeds minder gaan stralen. Je zou moeten testen hoeveel hoofdpijn jij krijgt als je telefoneert met een mobieltje dat is ingepakt, zodanig dat jij niet merkt of je met je vorige mobieltje of met je huidige mobieltje telefoneert. Ik durf te wedden dat je dan geen verschil merkt, ook niet aan je hoofdpijn. Ik vermoed zelfs dat je hoofdpijn wordt veroorzaakt door de manier waarop je je nieuwe mobieltje vasthoudt. Heeft het een andere vorm, is het van een ander materiaal gemaakt, zit het luidsprekertje ergens anders zodat je het veel preciezer bij je oor moet houden? Dan kan het goed zijn dat je nu een half uur lang met verkrampte spieren zit - geen wonder dat je daar hoofdpijn van krijgt. Het zou ook kunnen komen doordat je je nu zorgen maakt over de effecten van de straling, terwijl je dat vroeger niet deed. In dat geval heb je last van het nocebo-effect. -- Een ander punt zijn de tumoren. Als je kijkt naar de statistieken van darmkanker, zul je zien dat dat tegenwoordig veel vaker voorkomt dan vroeger. Zou dat ook door de mobieltjes komen? Ik denk zelf dat dat door andere oorzaken komt - en als de toegenomen darmkanker door andere oorzaken komt, waarom zouden diezelfde oorzaken dan geen toename van hersentumoren kunnen veroorzaken? -- Die hoogspannigskabels en telefoonmasten worden verwijderd omdat mensen zich bezorgd maken, niet vanwege het gevaar. Sterker nog: juist door telefoonmasten weg te halen, wordt de stralingsbelasting van mensen die mobiel bellen, *vergroot*. Hetzelfde geldt voor de mensen die vlak naast zo'n mobiele beller staan. Ben je bang voor straling, dan moet je juist zo veel mogelijk masten plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Cryofiel. Ik hoop dat je gelijk hebt!
Maar veel vertrouwen daarin heb ik helaas niet, sorry. Het klinkt allemaal best aannemelijk wat je zegt, maar ik vertrouw de mooie praatjes van overheden en grote bedrijven niet zo. Alles draait om geld, en degene die daar het meeste van heeft, heeft altijd gelijk helaas... Ben wel benieuwd wat jij dan als oorzaak ziet voor de flink toegenomen hersentumoren en kankergevallen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Overheden en grote bedrijven vertrouw ik inderdaad ook niet. Onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek vertrouw ik wel. Daar is, tot nu toe althans, nooit iets bijzonders uitgekomen. Het zou natuurlijk altijd kunnen dat we volgende week iets nieuws ontdekken, en dat we er dan achterkomen dat er tóch een gevaar bestaat. Maar al zou dat zo zijn, dan zou het betekenen dat we dat gevaar tot nu toe nooit hebben kunnen vinden. Dat betekent dan weer, dat het gevaar op zijn hoogst heel klein kan zijn. Een groot risico hadden we namelijk al lang moeten vinden, want dat zou zijn opgevallen. Daarom lijkt het me niet de moeite waard me zorgen te gaan maken. *Als* er al een risico is, dan is dat risico heel klein. Dan maak ik me liever zorgen om de grote risico's, zoals de vervuiling door het wegverkeer. Die risico's zijn namelijk wél aangetoond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Cryofiel, prettig om te horen dat jij ook sceptisch bent richting overheden en grote bedrijven! Maar onafhankelijk onderzoek,...bestaat dat eigenlijk wel? Een onderzoek kost geld, en er is nu eenmaal een partij of opdrachtgever die dat betaalt... Als voorbeeld: Fabrikant van mobiele telefoontjes is opdrachtgever en die schakelt tien `onafhankelijke`onderzoekbureau`s in om aan te tonen dat hun mobieltje geen schadelijke straling afgeeft. Uitslag: 4 van de 10 onderzoekbureau`s kunnen aantonen dat de betreffende telefoontjes geen schadelijke straling afgeven. Die 4 `onafhankelijke`rapporten worden vervolgens met behulp van de centen van de fabrikant/opdrachtgever breeduit in de pers gebracht. De overige 6 rapporten worden in de doofpot gestopt... Hoezo onafhankelijk? Zoals ik al zei; de partij met de centen heeft/krijgt altijd gelijk.
Cryofiel
13 jaar geleden
Jij hebt het over gesubsidieerd onderzoek. Ik heb het over wetenschappelijk onderzoek. Dat is het onderzoek dat je leest in bladen als Science, en in de diverse Medical Journals.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Cryofiel, En wie betaald dat dan? Onderzoeken zijn enorm duur, en de inkomsten van die tijdschriften zullen vast niet echt gigantisch zijn... Oplages van tijdschriften lopen enorm terug in deze moeilijke financiele tijden en derhalve worden de advertentieinkomsten ook steeds lager...
Cryofiel
13 jaar geleden
De tijdschriften halen hun inkomsten uit artikelen en abonnementen. De onderzoekers worden direct door de diverse overheden gesubsidieerd. In ons land moet je dan denken aan subsidieverdelers als STW. Daarom is het ook zo gevaarlijk dat we nu bezuinigen op puur wetenschappelijk onderzoek. Het gevolg is, dat we steeds minder onafhankelijk onderzoek krijgen, en steeds meer onderzoek dat wordt gefinancieerd door commerciële partijen.
Klinkt zo ie zo niet echt goed...

Geloof zelf niet zo in "straling-ziekte" maar wat je ook gelooft als de hoofdpijn en duizeligheid zo serieus zijn dat je er hier een vraag stelt, zou ik zeker naar een huisarts gaan!!!

Het kan van alles zijn: hersenschudding, vocht te kort, voedingspatroon, slaap te kort, oren of ogen....

Zou tot je naar de dokter gaat rustig aan doen voor al met bellen tv en muziek! (En telefoon niet bij je hoofd als je gaat slapen)

Absoluut geen reden voor paniek of zorgen maar kan gewoon geen kwaad!

Sterkte en succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen zijn net zo 'natuurlijk' als bijvoorbeeld bomen, hoewel natuurlijk van een andere soort. In Alphen a/d Rijn hebben ze onderzocht of bomen nu werkelijk (zoals werd beweerd) last hebben van straling. Op de site van die gemeente kan je lezen welke gevolgen zijn gemeten.

Je zou in die maanden gemiddeld zo'n twee uur per dag hebben gebeld met zo'n apparaat -wat behoorlijk wat straling geeft bij het gebruik- aan je oor.
Ik vind het niet zo gek dat je daar hoofdpijn van krijgt.
Wees blij dat dat alles is.

Zet je telefoon op de luidspreker, of ga smssen / gebruik Whatsapp. Dat zit niet aan je oor en je kan er toch mee zeggen wat je wilt. Hoewel je bij zoveel gebruik waarschijnlijk last van je duimen krijgt....:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet ook niet met de telefoon praten.
Zeker niet buitenshuis of als er andere mensen in buurt zijn. hahahaha ( grapje ).
Het kan zijn dat de straling die je GSM afgeeft tijdens zenden en ontvangen je parten speelt.
Paracetamolletje en anders even naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de dokter! 'Luista na je moeter!'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het handig een 'oortje' te nemen, dan heb je afstand van je oor, is aanbevolen ook door artsen.

Succes!