Hoogstwaarschijnlijk is je nagel ingegroeid.
Als je dit door een dokter laat oplossen, zal hij (zij) de nagel inknippen, en dan de ingegroeide zijkant van boven naar beneden eruit trekken.
Dat deed hij tenminste de 1e keer bij mij.
Deze manier doet flink pijn, en ik kan best wat verdragen.
Beter is het om de voet lekker lang te baden, evt. helemaal in bad. Dan weekt je vel goed, en dan kun je het makkelijk zelf doen.
Je knipt de nagel in, net zover van de ingegroeide kant af, dat je het nog makkelijk met een pincet kan pakken, en trekt dan naar beneden.
Doordat het goed doorweekt is, gaat het veel makkelijker en doet het veel minder pijn.

Als het ontstoken is, kun je het ook eerst een paar keer behandelen met bv Echinaforce. Dat remt de ontsteking.

Voorkomen van ingegroeide nagels:
Niet te kort afknippen, en niet te rond knippen, maar liever iets rechter. Zeker niet af scheuren!

Veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:: shock ::
Moet zoiets niet onder narcose? Klinkt als een pittige ingreep, in ieder geval pijnlijk.
Zelf doen lijkt me niet raadzaam ivm infectie.
Kimath
13 jaar geleden
Niet zelf doen!
Bij mij hebben ze dit eens gedaan bij de huisarts. Ik kreeg eerst een elastiek strak om mijn grote teen geknoopt, en vervolgens werd er een verdoving ingespoten. Van de rest van de procedure voelde ik bijna niets.

Andere antwoorden (3)

Te hard geduwd met het schoonmaken?

Een nagel die aan het ingroeien is?

Te strakke schoenen gedragen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk is je nagel aan het ingroeien, of er zit een klein haakje aan wat de pijn veroorzaakt.
maak eens een afspraak met een pedicure, die helpt je er snel weer van af.
Rieneke1
13 jaar geleden
Zoek eens naar panoritia en kijk of het klopt. Kan ingroei zijn of nagelrand die teveel op de huid drukt waardoor een drukplek ontstaat. Soms kan dit een klein abcesje uitlokken. Voetbadje soda kan verlichting geven.