Er was laatst iemand bij mij met suikerziekte,ik dacht laat ik voor de gein ook eens een keer meten kwam er 10,4 uit. Ik ben 25 jaar

Ik voelde me vaak ook niet goed na het eten..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Deze uitslag zegt niet veel. Ga naar je huisarts en vraag een briefje voor het lab. Daarna 's morgens zonder iets gegeten en gedronken te hebben (nuchter) naar het labo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga ik doen

Andere antwoorden (6)

je zit er 3,4 over ik zou naar de huisartsen post gaan en je laten onderzoeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
normaal is de waarde bij een nuchter persoon tussen de 5 en 6
maar laat je even nazien door je huisarts
dan weet je het zeker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou naar een arts gaan en laten testen.
Normaal moet een mens tussen de 4 en 8 zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval even naar de huisarts, dat is iets wat je zeker moet doen. Vergeet niet,dat het een momentopname is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen omdat je niet lekker voeld na het eten is nog geen reden dat je suikerziekte hebt. Je moet dan toch echt wel wat meer klachten hebben ook gewoon op de dag. Maar als je twijfelt laat je bloed onderzoeken ga dus even langs bij de huisarts
13 jaar geleden
Dat ligt eraan. Had je toen (net) gegeten? Als je 's ochtends je waarde meet, terwijl je nog nuchter bent, dus absoluut niks hebt gegeten of gedronken, dan kan je er pas iets over zeggen.
Bovendien zijn meer factoren van invloed op de glucosegehalte. Stress, ziekte, medicijnen e.d kunnen allemaal de gemeten waarde beïnvloeden.
Heb je meer symptomen waardoor je vermoed suikerziekte te hebben? Zoals veel drinken, veel plassen, vermoeidheid, veel honger, droge mond? Ga dan eens naar je huisarts, deze zal bij een redelijk vermoeden je bloed laten testen door het laboratorium.