Ik heb bijna altijd hoofdpijn, weet iemand wat het kan zijn?

Ik heb al voor zolang ik me kan herinneren hoofdpijn en het hindert me echt met alles, ik kan me niet concentreren op school en ik wordt er lettelijk moe van. Ik kan de laatste tijd niet slapen 's nachts , omdat ik dan steken heb net boven mijn slaap en overdag heb ik een hele druk op mijn voorhoofd zeg maar. Ik blijf er soms ook voor thuis van school, omdat ik er dan last van heb.

Ik ben al heel vaak ervoor naar de dokter geweest en ook naar de neuroloog, en daar kwam uit dat ik spanningshoofdpijn heb. Hij adviseerde om aan anti-depressie gaan, maar daar ben ik geen voorstander van en mijn ouders ook niet. Ook helpen paracetamollen niet.

Even over mij:
Ik ben 16 jaar en ik doe havo en ik zit nu in de 4e klas.
Ik trek me eigenlijk altijd iets heel snel aan , dus als er iets is blijf ik daar nog heel lang mee zitten zeg maar.
Ik heb het ook een hele tijd moeilijk gehad thuis en ik weet wel dat het daar ook wel een beetje aan ligt, dat het de laatste tijd erger is. Ook heb ik het wel druk met school, maar dat heeft eigenlijk iedere tiener wel, dus dat kan allemaal niet echt de reden zijn.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben ook al naar de opticien geweest, ik heb een bril gehad, alleen hielp een bril ook niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dit lijkt inderdaad op spanningshoofdpijn.
Natuurlijk, op jouw leeftijd maakt iedereen zich wel ergens druk om (op welke leeftijd eigenlijk niet?), maar sommigen raken meer gestresst dan anderen en sommigen zijn hier nu eenmaal minder goed tegen bestendig.

Je zou de symptomen kunnen (blijven) proberen te bestrijden met pijnstillers en dergelijke, maar hier los je uiteindelijk het probleem niet mee op.
Wat jij moet doen is ontspannen.
Of dat nu d.m.v. antidepressiva gebeurt of door een lange, rustige vakantie met niks aan je hoofd, dat maakt niks uit.
Zorg dat je je leven in perspectief gaat zien; wat is belangrijk, en waar mag je best wat minder om geven?
Een psycholoog zou je hiermee kunnen helpen.
Dit klinkt misschien wat extreem, maar een psycholoog is niks meer dan een klankbord om je gedachten op te projecteren, zodat je alles op een rijtje kan zetten.

Wat ook heel geschikt voor jou kan zijn is psychosomatische therapie.
Hier wordt gefocust op ontspanning, zowel fysiek als mentaal, door bijvoorbeeld ontspanningsoefeningen.
Psychosomatiek wordt vergoed door je ziektekostenverzekering als je een verwijzing van de huisarts hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg bedankt, ik ga eens verder informeren, heel erg bedankt voor je begripvolle antwoord!

Andere antwoorden (8)

Probeer eens acupunctuur, de westerse wereld weet niet alles op dit gebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben al heel vaak ervoor naar de dokter geweest en ook naar de neuroloog, en daar kwam uit dat ik spanningshoofdpijn heb. Hij adviseerde om aan anti-depressie gaan, maar daar ben ik geen voorstander van en mijn ouders ook niet. Ook helpen paracetamollen niet.

Ik denk dat hij een beter antwoord kan geven dan ons.
Als ik zo lees hoe je jezelf beschrijft denk ik ook dat het spanningshoofdpijn is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Yep. Klinkt alsof cognitieve gedragstherapie de beste remedie is. Dat heeft weliswaar een slechte naam, maar dat komt alleen maar door mensen die *echt* een onzinkwaaltje hebben bedacht, en die er niet aan willen dat ze hun klachten feitelijk zelf veroorzaken. In werkelijkheid biedt CGT een prima oplossing voor veruit de meeste mensen. Dat komt doordat je jezelf leert kennen, en jouw persoonlijke reacties op situaties waar je moeite mee hebt. Je leert met CGT zowel jezelf beter kennen, als een aantal mogelijkheden om beter met die lastige situaties om te gaan.
Migraine?

Als ik jou was zou ik naar een huisarts gaan, zelfs een arts moet je nog onderzoeken. Hoe kunnen wij het dan weten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat je ogen eens testen misschien heb je wel een bril/lenzen nodig. Dit was bij mij het geval.
Als je ogen goed zijn kan het daar iig niet aan liggen.
Anders kun je proberen een hobby of een sport te zoeken waar je je stress in kwijt kan.
Praat erover met je ouders en vraag of ze je niet willen betrekken in hun problemen.
Er zijn ook cursussen die je leren van jezelf af te bijten waardoor je meer zelfvertrouwen krijgt en je niet meer zo veel van anderen aan trekt. Het is heel fijn voor je vrienden dat ze bij jou terecht kunnen met hun problemen dus kun je ook met hun hierover praten. Jij bent er ook voor hun.
Je bent 16 jaar en dat is ook best wel een stressvolle periode maar probeer je niet altijd druk te maken over alles en geniet meer. Ga shoppen en stappen of naar de bios.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Hij adviseerde om aan anti-depressie gaan, maar daar ben ik geen voorstander van en mijn ouders ook niet."

Kan ik me voorstellen, maar wie weet helpt het, en dan ben je wel van die koppijn af.
Ik zou zelf denk ik eerst eens wat alternatieve geneeswijzen uitproberen, want je weet nooit. En als dat niets oplevert, toch maar terug naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan eens proberen naar een homeopaat te gaan.
Baat/baad het niet dan schaadt het niet.
Ik zou zeker niet aan de antidepressiva beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je al eens bij een opticien geweest?
Misschien heb je een bril nodig.
Mijn Dochter heeft ook veel last van hoofdpijn en zij heeft baat bij een bril met een lage scherpte van glas in 1 glas en het andere glas in ongeslepen.

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een osteopaat kan ook helpen met hoofdpijn klachten.
Soms zit er iets vast met de botten van je schedel, waardoor je hoofdpijn kunt hebben.
DMV een speciaal soort massage/oefeningen maken zij deze weer los.