Als je hypermobiel bent, is het dan een garantie dat je ook reuma krijgt?

mensen die hypermobiel zijn kunnen alles overstrekken buiken uit de kom draaien ect. ik ben ook hypermobiel, en al mijn gewrichten ect in mijn handen doen s avonds pijn, vooral met deze kou. krijg je als hypermobiel persoon standaard reuma of artrose?

Toegevoegd na 9 uur:
Buigen is buigen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je buik uit de kom draaien???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha buigen

Het beste antwoord

Bij hypermobiliteit loop je een groot risico dat je gewrichten sterk overbelast raken en dat yeroorzaakt veel pijnlijke klachten. Ook bestaat er een zeer grote kans dat je Artrose krijgt. Dit is geen 100% zekerheid maar de mensen die ik ken die hypermobiel zijn [3] hebben alledrie artrose.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een medisch antwoord kan ik niet geven, maar het lijkt me inderdaad niet echt gezond. Dat je het voelt nu het kouder wordt zegt al heel wat, of het verband legt met artrose of reuma is moeilijk te zeggen. Misschien handig je vraag eens bij een'specialist' neer te leggen!
succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is in elk geval geen garantie dat je reuma zou krijgen, maar waarschijnlijk is het wel verstandig niet teveel te overstrekken.
Dat je gewrichten met kou gevoeliger zijn is bij veel mensen zo.