jawel je kunt wel inademen anders kun je ook niet uitademen

en als je niet ademt ga je dood

het enigste is dat je wat moeilijker kan inademen omdat je longen minder kracht hebben
en voor inademen heb je meer kracht nodig dan om uit te ademen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel pastisch gezegd, als je door je neus inademt (want dat bedoel je vast) zuig je de troep naar binnen en dan blokkeert het ergens in de nauwe kanalen in je neus.
Adem je uit dan "borrelt" de lucht min of meer door de verstopping heen. En als je heel hard uitademt (snuiten dus) dan stuw je de verstopping met lucht en al naar buiten.
Als je nog niet zo heel verkouden bent kan dat laatste ook (ophalen), klinkt vreselijk vies maar schijn eigenlijk gezonder te zijn dan snuiten
13 jaar geleden
inademen, is tot je nemen
uitademen, is loslaten.
bij een verkoudheid kun je wel los-laten
maar door slijmvorming en verstopping weinig tot je nemen.