Verschil in schoenmaat. Wie geeft mij goede tips om dit ongemak te verhelpen?

Mijn linkervoet is maat 41, rechter 39 1/2. Koop dus schoenen maat 41, slip daardoor met rechts altijd in een te grote schoen, krijg steeds meer last van mijn voeten en van vermoeid lopen, hamertenen van klauwen enz. Wie kan mij helpen? Waar kan ik daarvoor naar toe? Hoor graag een oplossing of tips!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (5)

Ik denk dat je het beste in de schoenenwinkel kan vragen. Misschien is het handig om voorin je rechterschoen iets van watten te doen om die ruimte op te vullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een aanvullend pakket hebt bij je ziektekostenverzekering, zou je eens naar een Podoloog kunnen gaan. Deze zijn gespecialiseerd in voetproblematiek en kunnen je adviseren of hulpmiddelen voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je door je huisarts laten doorverwijzen naar een podoloog. (zie ook antwoord hierboven). Een podoloog maakt schoenen op maat maar kan misschien voor jou ook een hulpstuk maken voor je voet dat je bijvoorbeeld in je schoen kunt dragen zodat je toch gevoelsmatig met je tenen aan de neus van je schoen reikt.
13 jaar geleden
Een eenvoudiger oplossing is misschien het plaatsen van een zooltje in je rechterschoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens of ee dun inlegzooltje helpt. De voet komt iets hoger in de schoen en zit daardoor iets vaster tegen het leer aan.