We hebben ma een ongeluk gehad. Nu is de pijn vreselijk in me hoofd/nek/en rug. kan geen eten binnenhouden. Nog ff aanzien of de arts terug bellen?

Ik ben na het ongeluk gelijk bij de HA geweest, deze adviseerde mij rust, vanwege het whiplash effect, ik moet wel beperkte blijven bewegen natuurlijk. Indien geen verbetering terug bellen vandaag. Maar misschien zijn dit wel hele normalen verschijnselen en moet het gewoon langzaam aan slijten?
Me nek kraag is echt een hulp voor mij geweest, maar mag deze dus geen hele dagen aan. S'morgens moet ik als eerst spugen zonder te eten of te drinken, ook na het eten kan het niet binnenblijven.

ik twijfel dus ben bang dat ze me een aansteller vinden :( of ben ik misschien gewoon te hard voor mezelf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of het de juiste manier van reageren is maar dan hoor ik het wel ;).. Bedankt allemaal ik heb vanmiddag een afspraak.
Ik heb dus al vanaf mijn 13e een verschoven wervel in de nek,maar dit kon tot op heden geen kwaad dankzij mensendieck.. Lief dat jullie allemaal gelijk zo gereageerd hebben. Zal vanmiddag even laten weten hoe het was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er last van hebt dan moet je absoluut niet denken dat je een aansteller bent. Als de pijn niet weg gaat, kan het alleen maar erger worden.

Antwoorden (8)

nee je bent geen aansteller...als jij je eten niet kan binnen houden is er meer aan de hand..
neem direct contact op met je huisarts en of ga naar de ongevallendienst terug...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na een ongeluk ben ze nooit een aansteller. Het kan natuurlijk flinke spierpijn zijn van de klap, maar het kan ook meer zijn.
Als je te lang wacht kunnen de klachten veel langduriger en vervelender worden.

Ik zou zeker even bij de huisarts langs gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut de arts bellen.

Zélfs als het normale verschijnselen zijn die langzaam moeten slijten (en dat weet je niet, er zou ook meer aan de hand kunnen zijn) is het onzin om zoveel pijn te hebben. De arts kan je dan een (betere) pijnstiller voorschrijven en je bijvoorbeeld advies geven over hoe je de misselijkheid kunt verminderen.

Vergeet niet: je huisarts weet niet hoe jij je voelt als je het hem niet vertelt. En dan kan hij er zéker niets aan doen.

Op je laatste vragen: nee, je bent geen aansteller, en ja, je bent absoluut te hard voor jezelf. We leven niet meer in de middeleeuwen, toen er aan dit soort dingen niets gedaan kon worden. Het is heel normaal om je er niet bij neer te leggen dat je je zo rot voelt. Het is het werk van je huisarts om je bij dit soort dingen zorg te bieden, maak daar gebruik van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij weet het allerbeste hoe je je voelt en als je het niet vertrouwd; de huisarts bellen!!
Daar zijn ze voor!
Als je hiermee door blijft sukkelen duurt het herstel misschien alleen maar langer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga voor doorverwijzing naar het ziekenhuis riaar de huisarts.
Er zou een scan van je nek gemaakt kunnen worden. (wervels kunnen verschuiven door een klap).
Dat kan direct na het ongeluk nauwelijks geconstateerd worden omdat door de klap alle spieren zeer sterk aanspannen.

Overigens zullen deze klachten langzaam moeten verminderen. Langzaam kan hier ook maanden betekenen....je kunt geen maanden blijven overgeven dus zal je sowieso betere (zwaardere) pijnstillers moeten hebben. Die kan de huisarts WEL geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit klinkt allemaal best ernstig. Je bent zeker geen aansteller, dus ga gerust naar de huisarts. Daar zitten genoeg mensen in de wachtkamer met minder ernstige klachten.

Toegevoegd na 5 minuten:
Overigens moet je natuurlijk niet verwachten dat een arts met een toverstafje alle klachten kan wegtoveren. Helaas - dat zouden ze zelf ook graag willen, maar werkt niet altijd zo. Maar in het begin is het natuurlijk wel belangrijk de vinger aan de pols te houden, zodat je zeker weet dat de juiste diagnose is gesteld en je de juiste maatregelen treft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben zelf slachtoffer van een kopstaart botsing nu een jaar geleden en ja nog elke dag de pijn in mijn rug. laat rug nek en hoofd altijd goed nakijken en neem zo nodig een letselschade advocaat in arm want het kan een lange, duren en ingewikkelde klus worden en dat red je zelf niet.
en raad ik je ook zeker af denk goed om je zelf en de klachten die je nu opnoemt zou ik een arts langs laten komen en niet eens zelf heen gaan denk om je zelf en om je lichaam het kan je je leven lang blijven achtervolgen.
succes en sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet wie die ongeluk veroorzaakt heeft, of dat het jullie eigenschuld is of de andere kant.
Maar als het niet jullie schuld is, dan kan je een schadevergoeding krijgen.
Wij hebben ook moeten betalen omdat de andere een wipflash had opgelopen en daardoor niet kon werken.

Het was niet echt een hoog bedrag, het is wel inmiddels 23 jaar geleden gebeurt, maar we moesten de dagen betalen dat die persoon niet kon werken.

Verdere details zet ik er niet bij, want daar heb je niks aan.

Ik wil je alleen maar er op wijzen dat je schade die je opgelopen hebt kan laten uit betalen als je daardoor niet kan werken.
mits het niet je eigenschuld is.