mijn dochter loopt al ongeveer 6 jaar met serieuze hoofdpijn en nek klachten, maar geen specialist weet wat er aan de hand is. wat kun je dan nog doen

we zijn al jaren aan het dokteren en de klachten blijven. niets helpt er tegen de hoofdpijn en nek klachten .wat kan ik nog meer doen behalve de pijnpoli?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zit je ook al in het alternatieve circuit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fysiotherapie en mensendieck al geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze heeft fysio en die kan eigenlijk nog weinig voor haar doen de spieren zijn allemaal los enzo..het alternatieve circuit hebben we nog niet geprobeerd. ideeen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is een hoofdpijn kliniek een optie. http://www.hoofdpijnkliniek.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een neuroloog bezocht?
Een hersenscan laten maken? Wat is de leeftijd van je dochter, overigens?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hersenscan geen resultaten neuroloog ook al bezocht kon ook niets vinden vaatspecialist ook niet reumatoloog ook niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je dochter heeft al 6 jaar klachten, je vraagt dit nu pas?

Het beste antwoord

het klinkt misschien raar, maar hoe zit het met haar tanden, kiezen en kaak? het kan zijn dat het daar wat mee te maken kan hebben, door problemen met kaak. Daardoor kun je heel veel onverklaarbare klachten krijgen, zoals hoofdpijn en nekklachten.

Toegevoegd na 2 minuten:
misschien heb je iets aan de bron die ik hieronder vermeld, kijk eens of je iets herkenbaars ziet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Vraag de huisarts om een verwijzing naar een goede GZ-psycholoog. Misschien is er een psychische oorzaak.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
we zijn al doorverwezen. maar ook daar komen we niet veel verder. bedankt voor je reactie
je hebt eigenlijk al alles gedaan wat in je macht ligt...
accupuntuur zal ook kunnen helpen...
of misschien alternatieve geneeskunde gaan proberen ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al eens wat alternatiefs geprobeerd? Een massage? Ceasar therapie? Bij de chiropracter geweest?

Doet je dochter ook aan sport?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Manuele therapie al geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
manueel therapie kan idd zinvol zijn. Sommige hoofdpijnklachten ontstaan obv overmatige spanning van bepaalde spieren in de nek of niet goed functionerende nekwervels (veelal de bovenste 2 wervels)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar het ziekenhuis in Londen of in Turkije. Ze zijn daar echt goed.
Ik ken iemand die bijna blind is gemaakt hier door de dokters. Scheelde precies een dag. In Londen was het met een middeltje en een operatie opgelost.

Een ticket naar Engeland of Turkije is niet duur als je niet met drukke tijden er naartoe gaat.

Misshien is er iets mis met de rug?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn klinieken die pijnpoli's hebben speciaal voor pijnen die onverklaarbaar lijken en daardoor ook moeilijk behandelbaar. Je kunt vragen om een second opinion in een ander ziekenhuis waarbij je een kliniek kiest waarin een pijnspecialisatie op neurologisch gebied zit. Ik dacht dat het Radboud Nijmegen zoiets heeft.
Succes met de vindtocht en het hebben van de juiste oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien nog zo'n niet voor de hand liggende verklaring: heeft ze misschien een bril nodig? Een collega van mij had jaren lang hoofdpijn en bleek gewoon een bril nodig te hebben.
Succes!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast haar nekpijn denk ik dat ook haar hoofdpijn vanuit haar nek komt.
Beiden kunnen door tal van dingen ontstaan.
Zit ze langdurig in een zelfde houding .... bv. achter de computer? Dan zou haar stoel, te laag of te hoog kunnen zijn.
Ligt ze misschien veel op haar buik (te lezen of tv te kijken bv.) .... dan zou ze het daarvan kunnen krijgen.
Je zou een fysiotherapeut kunnen vragen om even bij jullie thuis te komen om bepaalde zit- of lighoudingen van haar te keuren mocht je denken dat het door zoiets kan komen.
Heeft ze wellicht ooit in een auto gezeten die in botsing is geweest met iets? .... dan zou ze een whiplash kunnen hebben opgelopen die verwaarloosd is.

Verder heb ik nog een site gevonden voor jullie, die jullie eventueel even zouden kunnen doorlezen.
Misschien kom je nog op een idee daardoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn dochter is hetzelfde overkomen. na val van fiets al jaren last van nek en hoofdpijnen. alles geprobeerd: medicijnen, alle soorten therapie en nu (na 8 jaar veel last te hebben gehad) ontspanningstherapie. nog geen idee of t helpt maar misschien ook een idee voor uw dochter?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is niet makkelijk uit te zoeken waar de oorzaak nou vandaan komt.
ben je al eens naar een osteopaat geweest?

of iemand die kijkt waar je blokkades (waar de energie stagneert) hebt in je lichaam, zoals bijvoorbeeld zie site hieronder...