Waarom valt een sigaret niet onder drugs?

het is namelijk verslavend en als je verslaafd bent en je mag er na enkele uren eindelijk 1 roken dan voel je je weer lekker.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker, is eigenlijk ook een hard drugs maar wordt niet zo erkend vond het helemaal mooi toen balkenende eens met een t shirt rondliep waarop stond fuck drugs en dat terwijl die een biertje in zijn hand had :o

Het beste antwoord

Sigaretten vallen wel onder drugs, teminste de stoffen die het bevat.

Drugs is een verzamelnaam voor geneesmiddelen en genotsmiddelen die een meer of minder drogerende werking hebben, en die tot verslaving kunnen leiden.

De nicotine in een sigaret is een van de voornaamste oorzaken van de verslavende maar ook verdovende werking van roken. Door de door nicotine optredende verdoving voelt men de tevens in de tabak aanwezige teer in de long niet, totdat nicotine is uitgewerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thnx wijze man mag ik ook zo'n mooi bewegend plaatje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is en blijft omstreden maar denk dat dit antwoord het dichtsbij de werkelijkheid staat

Andere antwoorden (5)

Een drug is een verdovend middel, een sigaret niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot dusverre is nooit aangetoond dat het roken van sigaretten leidt tot hinderlijke gedragsveranderingen, tot langere reactietijden en/of een vertroebelde waarneming.
Dat alles is wel aangetoond bij het gebruik van soft- en harddrugs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je wel eens iemand zien 'stuiteren' omdat deze door z'n sigaretten was? 's avonds laat nog bij een benzinepomp wat halen, of desnoods uit de stofzuigerzak! Oude peukjes bij elkaar een nieuwe van rollen.. Ja het bestaat echt. Ik zie dan een compleet ander mens, totaal van de wap..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahah ja dat klopt wel Loenie, soms zie ik het wel extreem ja. Maar goed, ik zie het ook van dichtbij (en ik ken mezelf van vroeger...) Een gevaar zal het niet opleveren maar wel het is toch wel gedragsverandering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ouderwetse bukshag hè, ouwe peuken van straat rapen...
dat doet het eigenlijk wel, alle tabak is een drug
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is gv dan ook een drug?Blijkbaar zijn er ook gv-verslaafden.Als je alles waaraan men verslaafd aan kan raken drug wilt noemen,dan noem ademen ook maar een drug.Dit is ook een noodzakelijk iets waar men niet zonder kan,net zoals sommige ook niet zonder hun sigaret kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tabak is ook een drug.
evenzo alcohol.
beide middelen worden van staatswege gedoogd,om zodoende het volk dat te geven waar het volk om vraagt en waardoor het volk zich neerlegt bij minder prettige zaken die nou eenmaal bij de maatschappij horen.
alcohol en nicotine behoren bij "brood en spelen".