Hoe kom je van e sigaret verslaving af.?

Heeft iemand een tip?

een jaar geleden
2.2K
jc54
een jaar geleden
Wegleggen en afblijven. Sterk zijn en volhouden.
Vortexxx
een jaar geleden
Gewoon stoppen gok ik? En een hobby zoeken waar je weinig afleiding hebt. Stop op een moment dat je ziek bent o.i.d. of na een flinke avond stevig doorhalen, als je maar een periode van lange slaap doormaakt zodat je heel snel die nicotine uit je systeem krijgt(meestal al na 24 uur) En vermijd situaties waarin je herinnerd wordt aan roken(dus bijv. vrienden die van een stevig stukje paffen houden)
Amadea
een jaar geleden
Misschien spoort dit artikel aan tot stoppen: https://www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-nieuws/nieuwsartikel/longziekte-door-e-sigaret-treft-vooral-jonge-man en https://www.radboudumc.nl/nieuws/2022/vijf-vragen-over-e-sigaretten-vapen-aan-kinderlongarts-peter-merkus: Het inademen kan leiden tot irritatie en schade aan de luchtwegen, hartkloppingen en een verhoogde kans op kanker.

Antwoorden (2)

Na dertig jaar gerookt te hebben, ben ik op mijn 50e gestopt, als volgt:
Heb al het geld wat ik zou verrookt hebben, opgespaard met een doel in gedachten. Ik wilde dolgraag een Vizsla (hond) en beloofde mezelf dat ik die ging kopen van het bedrag dat ik niet aan roken uit zou geven. Toen der tijd kostte die rashond duizend gulden.
De rashond kwam er, de sigaretten zijn er nooit meer geweest. Ik ben nu 80. :)
Een duidelijk doel voor ogen en het lukt!! SUCCES!
een jaar geleden
Om van een e-sigaret verslaving af te komen, is het belangrijk om eerst de oorzaak van de verslaving te achterhalen. Probeer vervolgens deze oorzaak aan te pakken door bijvoorbeeld meer tijd buiten door te brengen, meer te bewegen of door een andere hobby te zoeken. Ook kan het helpen om een steunnetwerk op te bouwen met mensen die je kunnen helpen bij het afkicken.
9 maanden geleden