Na hoeveel tijd is de kans op kanker door roken groot?

Is dat al gelijk na 1 sigaret of na een langere tijd? (niet dat ik zelf rook maar wou t gwn ff weten)

een jaar geleden
1.2K
BonBonvanJohn
een jaar geleden
Daar is geen pijl op te trekken. Sommige mensen zijn zware kettingrokers maar kanker krijgen ho maar. Anderen roken nooit een sigaret maar krijgen wel kanker bijv. als gevolg van meeroken
Ritsuka
een jaar geleden
Elke ademteug rook(ook van meeroken) is al schadelijk
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Is afhankelijk van allerlei factoren. Hoeveel iemand rookt, Of je erg inhaleert, of je gezond eet en voldoende voedingsstoffen binnen krijgt en voedingssupplementen slikt, of je je huis veel lucht. Als je binnen rookt en de hele dag in die lucht zit weer anders dan dat je buiten rookt. Negatieve emoties hebben ook invloed op je gezondheid.
tinus1969
een jaar geleden
Vergelijk het met autorijden; hoe verder je rijdt, hoe groter de kans op een ongeluk; Maar dat ongeluk kan ook al gebeuren als je de straat uitrijdt.

Antwoorden (1)

Het effect van inademing van chemisch stoffen, op het menselijk lichaam is pas zichtbaar na langdurige blootstelling.
In de industrie praat je dan over een blootstelling van 8 uur per dag, gedurende tientallen jaren.

Voor een paar stoffen geldt dit niet.
De belangrijkste daarvan zijn asbest en blauwzuur.
een jaar geleden