Hoe is het mogelijk dat er GHB in mn urine is gevonden?

Bij een urine controle is er dus GHB gevonden. Dit heb ik nog nooit gebruikt. Dat word niet geloofd want het bewijs is er. Hoe is dit mogelijk. Ik sta voor een raadsel. Ik ga niet uit of feesten. Drink niemands glas leeg.. ik weet het echt niet. help aub

3 jaar geleden
1.9K
LeonardN
3 jaar geleden
GHB is een lichaamseigen stof. Daar kan het mee te maken hebben. Wellicht dat jij bijzonder veel aanmaakt, maar ik heb geen enkel idee over de waardes die normaliter in een lichaam voorkomen in vergelijk met wat meetbaar is na een nachtje GHB-gebruik. Wat ook even interessant is, is dat GHB meestak nog geen 24 uur aantoonbaar schijnt te zijn.
Dus ALS je het hebt ingenomen moet dat een dag voor de test zijn geweest. https://mens-en-samenleving.infonu.nl/regelingen/60716-urinecontrole-uc-gevangenis-hoelang-zijn-drugs-in-bloed.html Als je er dus goed overnadenkt is het dus HEEL onwaarschijnlijk dat je GHB hebt gebruikt als de testdatum bekend is.
Je moet dan wel heel verslaafd zijn wil je die 24 uur ervoor niet gebruiken. Of was de test onaangekondigd?!
Gizzie
3 jaar geleden
Ik wist dat ik een UC zou krijgen. Ik slik valriaan 250mg en vitaminen suplementen en visolie caps. Maar chemische drugs??.. NEE!!! DANK VOOR REACTIE!
Gizzie
3 jaar geleden
Voor zover ik weet kan de hoeveelheid die in het artikel genoemd wordt tot 8 mg/L zijn en die van mij is 10,5. In mn urine. Echt!! Ik sta voor een raadsel!!
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Kan iemand iets in je drinken gedaan hebben?
Gizzie
3 jaar geleden
Ik denk dat de vitamine suplementen die ik slik en of de valeriaan iets hiermee te maken hebben. -en nee, niemand kan iets in me drinken gedaan hebben. Zit al een maand thuis. Ik zag een ghbtest voor 14€ die ik ga bestellen. Ik wil dit tot de bodem uitzoeken
Thecis
3 jaar geleden
Laat het resultaat verifiëren. Het is een afwijkend resultaat want GHB is maar zeer kort aantoonbaar. Aangezien het onverwacht is, dient het lab het opnieuw te analyseren en stel daarbij een aantal aanvullende vragen:
- is het monster verwisseld? Laat herleidbaarheid en traceerbaarheid van het monster verifiëren.
- is jouw urinemonster gebruikt als positieve controle (dan wordt het gespiked met GHB oftewel er wordt GHB toegevoegd). Het lab dient dit soort vragen te beantwoorden, zeker met dit soort inzetten (in feite staat je baan op het spel).
Analytisch gezien is het een afwijking als bovenstaande vragen niet goed en gefundeerd beantwoord kunnen worden. Daarbij moeten normaalwaarden doorgegeven worden inclusief spreiding en betrouwbaarheid. Vaak pakken ze 95% wat wil zeggen dat 2.5% een hogere waarde heeft van nature dan de normaalwaarden. Dit kan je aantonen door een nieuw monster te laten analyseren.
LeonardN
3 jaar geleden
@Gizzie Kan je/mag je iets meer kwijt over de situatie?
Waarom word je gecontroleerd en door wie?
Is de test door een betrouwbare partij uitgevoerd?
Gizzie
3 jaar geleden
Ik ben aan het afbouwen van methadon, dit gaat heel goed, en nu 14 maanden clean. Ik zat even gedetineerd en via reclasering meldplicht en jellinek help met afbouwen. Ik begon met 60mg en nu 20mg per dag, dit gaat goed. Vandaar de UCtjes. Tot mn eerste UC uitslag werd gezegd dat ik lekker aan het feesten ben geweest. Ik vroeg hoezo? Er is 10.5 GHB aangetoond. Toen stond ik paf!! daar het bewijs er is is het onkennen en blijven zeggen dat ik nog nooit ghb heb gebruikt zinloos! Dit kan mij en anderen in de problemen brengen als je als feestbeest en partydrug gebruiker in hun boekje staat. Daarom wil ik een antwoord want mn volgende ucTest zal opnieuw ghb aantonen.

Antwoorden (1)

Er zal altijd iets van GHB in het lichaam te meten zijn, want dit is een lichaamseigen stof.

Gammahydroxyboterzuur wordt behalve als partydrug ook gebruikt in een medicijn tegen narcolepsie. Is er een hogere dan normale hoeveelheid GHB in jouw urine aangetroffen dan kan dit mogelijk door het slikken van Xyrem komen.
Amadea