Welk stofje veroorzaakt de rokersstem en is dit alleen over je longen of ook bij 'neproken'?

met neproken bedoel ik dat de rok in je mond blijft.
Kun je dit ook krijgen van een e-smoker?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (1)

''Teer veroorzaakt de zware rokersstem en het is teer wat zorgt voor de vieze gelige aanslag op muren en in gordijnen. Teer is zeer schadelijk en kankerverwekkend. Ook veroorzaakt teer ziekten zoals COPD en (chronische) bronchitis. In tegenstelling tot wat veel mensen denken zit teer niet standaard in tabak en sigaretten. Teer is een restproduct dat ontstaat wanneer andere ingrediënten worden verbrand.''

Roken is sowieso heel slecht voor je lijf, maar heeft zeker ook invloed op je stembanden. Door de rook die steeds langs je stembanden gaat, maakt je lichaam steeds meer slijm aan, wat er voor zorgt dat je stembanden niet meer soepel kunnen trillen. Je stem zal op den duur steeds lager gaan klinken. Je ontwikkelt zo een echte rokersstem en kans op rokersoedeem.''

bij 'neproken' komt de rook niet/nauwelijks in de luchtwegen. de kans is hierdoor kleiner maar nog wel mogelijk. onthoudt : roken is dodelijk, begin er niet aan!