Kan je door vapen je longen verbranden?

Ik was aan het kijken hoe hoog de wattage van mn vaporizer kon. Had m op 80 watt gezet en toen een hijs genomen maar het leek alsof mn longen weg brandden. Ik heb 18 jaar gerookt dus ik weet als iets 'zwaar' op de longen valt. Maar deze hijs was extreem pijnlijk. Nu ben ik bang dat ik schade aan mijn longen heb door die ene hijs. Ik durf het apparaat niet meer aan te raken... Ik ben bang dat er gewoon stukken long van me weggebrand is... Dit doe ik nooit meer. Ik heb nogsteeds pijn

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3K
Ritsuka
5 jaar geleden
bel wel de huisarts als het pijn blijft doen
AnnBoo8146
5 jaar geleden
Er is nergens terug te vinden dat door een vaporizer je longen kunnen verbranden. Maar dat wil nog niet zeggen, dat dit niet kan.
Het gebruik van de vaporizer is nog heel nieuw. Hierdoor kan het zijn dat (schadelijke) effecten van het gebruik ervan nog niet onderkend zijn. Deze komen vaak pas jaren na de introductie aan het licht. Zo is onlangs bekend geworden dat het gebruik van een e-sigaret schadelijke effecten heeft, waardoor het gebruik ervan mogelijk schadelijker is dan een gewone sigaret.
Ga in ieder geval met de klachten naar de huisarts. Hij/zij kan beter bepalen wat er aan de hand is.

Antwoorden (1)

Als de pijn aanhoudt: naar de huisarts. Eventueel longfoto in het ziekenhuis. Je longen kunnen inderdaad verbranden of schade oplopen. Door zoiets of door chemicaliën, door brand enz. Geen grapjes. Ze hebben bij mij net een gedeelte van mijn long geamputeerd omdat een longkwab verkleefd was.
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Wat was de oorzaak van die verkleving, roken?
Castle
5 jaar geleden
Sterkte Ivana. Het lijkt mij verschrikkelijk om te moeten hebben.
Ivana
5 jaar geleden
@Amadea Verslikking, waardoor er een blokkade was ontstaan naar mijn middelste longkwab door een stukje eten wat in mijn longen terecht was gekomen. 8 dagen ziekenhuis en de nodige naweeën. Maar ik ben er weer heelhuis uit tevoorschijn gekomen. Dat longgedeelte kan je namelijk missen als de rest gezond is. Maar de vraagsteller weet niet hoe groot bij hem de schade is en dat moet worden beoordeeld!!
@Castle Ik heb gelukkig een heel goede conditie anders had ik anders gepiept. :)