Kan je aan iemand tong zien of hij heroïne geeft gebruikt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.1K
Erna55
6 jaar geleden
Zoals op je eerdere vraag ( die je verwijderd hebt) gezegd is: nee. Heroinegebruik kun je niet aan de tong zien.
Iemand die heroine gebruikt kan een droge tong hebben, maar er zijn nog veel meer redenen dat iemand een droge tong kan hebben.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waarom is zijn punt van zijn tong dan iedere keer bruin zwart??
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Misschien moet die beter zn gebit poetsen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ie doet dit wil.. 4pokes500
Kan mss ook zijn om de manier hoe hij gebruikt of niet?

Antwoorden (1)

Nee, aan (het puntje van) de tong is het niet af te zien of iemand heroïne heeft gebruikt.
Er zijn wel heel veel andere signalen van heroïne gebruik.

-Signalen onder invloed:
Krabben in gezicht
Jeuk hebben
Kleine pupillen (maar bij een overdosis kunnen de pupillen juist verwijd zijn)
Traag praten
Euforisch zijn, tevreden en heeft de buitenwereld even niet nodig. Verdriet en problemen zijn voor even verdwenen.

-Signalen en gevolgen van heroïnegebruik/verslaving
Behoefte aan veel suiker
Gebit gaat achteruit
Wisselende stemmingen en gedrag
Veel verschillende nieuwe vrienden komen en gaan in korte tijd (gebruikersvrienden en dealers)
Familie en vrienden verwaarlozen en afspraken niet nakomen
Werk, opleiding en/of hobby's worden verwaarloosd
Met rust gelaten willen worden, geïsoleerd van maatschappij
Ineens een tijd niet bereikbaar
Om geld vragen of financiële problemen
Verkrampte houding
Gebruiken is het enige wat belangrijk is
Priksporen als de gebruiker heroïne spuit (komt steeds minder voor)
Ontkennen of proberen de verslaving te verbergen totdat het niet meer te ontkennen valt
Zichzelf verwaarlozen
Liegen en stelen
Heftige ontwenningsverschijnselen zoals ziek voelen (overgeven, rillen van de koorts, klapperen van de kou, diarree, krampen, pijn), zweten, pijn in de spieren en gewrichten, kippenvel, lopende neus, gapen en snel afvallen

-Wat kunt u doen?
Twijfelt u of uw partner, kind, familielid of vriend(in) heroïne gebruikt of maakt u zich zorgen? Neem dan contact op met uw huisarts. Of vraag een adviesgesprek aan met één van de medewerkers van Bouman. (bron)