Hoe werken elektrische sigaretten?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik zie de laatste tijd veel kenissen en vrienden die zijn overgestapt op elektrisch roken met een elektrische sigaret maar hoe werkt het nu precies en is het gezonder dan de normale sigaret etc .

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Elektrische sigaretten en e-Liquids zijn geen geneesmiddel maar kunnen wel een zeer effectief hulpmiddel zijn om te stoppen met roken. Om succesvol te stoppen met roken moet u de behoeft aan nicotine kunnen weerstaan en de gewoonte van het opsteken van een sigaret kunnen doorbreken. Bij deze twee obstakels kan een elektrische sigaret zeer goed helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt ze met en zonder nicotine, nicotine is de verslavende stof in sigaretten dus zo kun je makkelijker overstappen van een gewone sigaret.

Om echte sigarettenrook na te bootsen gaat er een heel proces schuil in de elektrische sigaret. De smaak moet vrij komen en er moet damp worden verhit om tabaksrook te vervangen, daarom werken piepkleine onderdelen in de sigaret samen om voor jou de echte rookbeleving te recreëren.

Aan het begin van de sigaret (in de filter) zit een smaakpatroon. Dit patroon kan je bij de meeste e-sigaretten makkelijk verwisselen voor een nieuw patroon of voor een andere smaak, bij een wegwerp e-sigaret zit dit patroon vast. Patronen zijn er in veel verschillende smaken. Bekijk het vorige artikel ‘De populairste elektrische sigaret smaken’ voor meer informatie over patronen.

Om de smaak te verspreiden in de vorm van rookachtige damp is er een verstuiver nodig. De verstuiver is verstopt in het midden van de elektrische sigaret, vanwaar het een vloeistof inde smaakpatroon verhit. Daardoor verandert de vloeistof in een rookbare damp die aanvoelt als sigarettenrook. Alleen bevat de damp geen enkele van de honderd schadelijke stoffen die tabaksrook gevaarlijk maken.

De andere onderdelen van de elektrische sigaret geven de sigaret stroom. Het grootste onderdeel (meer dan de helft van de sigaret) is de batterij. Met een volgeladen batterij kan je zo’n twee dagen of ‘twee pakjes’ roken. Wanneer de batterij leeg is sluit je hem aan op het lichnet, of koppel hem via USB aan je computer.

Kortom, terwijl een normale sigaret gevuld is met tabaksblaadjes zit de elektrische sigaret bomvol met de allernieuwste microtechnologie om die blaadjes na te bootsen. Dat lijkt een hele omweg voor een beetje rookgenot, maar dat is het bepaald niet. Elektrische sigarettenrook bevat namelijk geen enkele schadelijke stof – zelfs het toevoegen van nicotine aan je elektrische sigaret is optioneel.