Vanaf welke leeftijd mag je een elektrische sigaret of sisha pen kopen?

Met alles erbij dus je kan gewoon beginnen met roken

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
24.4K

Het beste antwoord

Vanaf zestien jaar.

Toegevoegd na 14 minuten:
Dat is de verplichte leeftijd voor de aanschaf van een sishapen.

Om een elektrische sigaret te mogen kopen moet je achttien jaar zijn.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grappig dat daar nu weer verschil tussen zit, is een electrische niet minder schadelijk?
Amadea
11 jaar geleden
In een elektrische sigaret zit nicotine, en dat is de meest verslavende stof. Die komt in een sishapen niet voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh ok, ik dacht juist dat er niks in zo'n ding zag.
LeonardN
5 jaar geleden
Zover ik het kan nagaan klopt dit antwoord nu niet meer, maar was het ook niet kloppend ten tijde van het geven van het antwoord.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/roken/regels-e-sigaret (pas in 2016 kwam men met een minimum leeftijd) Wellicht dat die winkel zelf deze regel op heeft gelegd uit angst het verkeerd te doen.
https://www.askoscholen.nl/scholen/huibersschool/nieuws/Documents/Informatiebrief-shisha-pen_GGD.pdf (ja dus) Maar de echte reden voor deze reactie:
https://www.google.nl/search?client=opera&q=e+sigaret+leeftijd&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Dit antwoord zorgt nu voor misinfo op grotere schaal dan enkel GV zelf.

Andere antwoorden (1)

Vanaf 18 jaar (sinds 20 mei 2016). Daarvoor was er geen minimum leeftijd.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/roken/regels-e-sigaret
Regels voor de e-sigaret
Een e-sigaret is een elektronisch product waarmee (nicotinehoudende) damp kan worden geïnhaleerd. Vanaf 20 mei 2016 gelden er nieuwe regels voor de verkoop van de e-sigaret. Zo is er bijvoorbeeld een leeftijdsgrens van 18 jaar.

De e-sigaret blijft toegestaan met de nieuwe regels. Ook uitleg in de winkel over de e-sigaret of over de verschillende soorten navulvloeistoffen mag nog steeds. De nieuwe regels richten zich op importeurs en producenten. De regelgeving is bedoeld om ervoor te zorgen dat de e-sigaretten in de winkel veilig zijn. Daarnaast moet het ontmoedigen dat jongeren beginnen met roken.