Na hoeveel dagen vermindert de trek in een sigaret?

Als iemand gaat stoppen met roken, heeft diegene de eerste paar dagen erg trek in een sigaret. Maar na hoeveel dagen vermindert deze trek in een sigaret nou ongeveer?

Toegevoegd na 8 minuten:
Natuurlijk is er niet een exact antwoord, maar waar zou nou ongeveer het gemiddelde liggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Ik ben 3 jaar geleden gestopt met roken, van tevoren 30 jaar gerookt, vooral de eerste paar weken (2-3 maanden) had ik veel zin in een sigaret, naderhand (eerste 2 jaar) had ik t moeilijk als er iemand op bezoek was die rookte of als ik eens in een kroeg kwam,
Nu 3 jaar later heb ik geen zin meer in een sigaret, ook niet als ik in een rokerige omgeving ben ofzo, ik vind het vies ruiken, het slaat me op de adem.
Daarnaast voel ik me veel vrijer, ik hoef niet meer in een rokersruimte, geen shag meer bij me te hebben, geen aansteker, niks..
Zou iemand minder lang roken dan zal t ook korter duren voor je ervan af bent..
ohh en van het geld wat ik bespaard heb ben ik op vakantie geweest, dus zeker ook een motivatie om te stoppen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat zal per persoon verschillend zijn. De een is verslaafd aan de nicotine, terwijl de ander verslaafd is aan de "handeling", het roken zelf. Denk aan de gezelligheid van roken. Zelf ben ik gestopt met roken door de week. Ik mis de nicotine totaal niet, maar de gezelligheid, ja dat is een ander verhaal. Ik heb besloten om in het weekend te blijven roken, gezellig samen met vrienden een biertje én een sigaret. Door de week snak ik niet naar roken. Maar dat is dus ook weer persoonlijk. Of je wetenschappelijk kunt vaststellen wanneer de behoefte verdwijnt? Dat zal denk ik moeilijk vast te stellen zijn, we zijn immers allen een individueel met een eigen wilskracht.