Ik voel me eigelijk nooit goed als ik wiet rook hoe komt dat ?

Meestal voel ik mezelf dan niet meer ademen,
en raak ik in paniek en ga ik hyperventileren ..
Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (6)

Nogal wiedes. Je lichaam waarschuwt jou dat wat je doet niet goed voor je is. Je moet gewoon geen wiet roken, dan kan je gezond blijven en niet aan een verslaving ten onder gaan!
Amadea
12 jaar geleden
Dan heeft wiet op jou geen goede invloed (net zoals drank bij sommige mensen altijd verkeerd valt).
En als je de volgende keer rookt met het idee dat het misschien weer misgaat, dan gaat het ook mis, want wiet versterkt je stemming.
Kortom: je hebt er niets bij te winnen, jij wordt er angstig en benauwd van - dus kost het je alleen maar geld, je vervuilt je lijf en je hebt er geen lol van.
Ik zou het wel weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iedereen reageert anders op drugs, ik kan je alleen aanraden niet neer te roken of andere drugs te gebruiken
[je hebt kans dat de reactie nog heftiger is] omdat wiet nog relatief licht is vergeleken met de anderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit met (veel) alcohol en ook met wiet.

Van wiet gaat je hart sneller kloppen, hier kan dat paniekgevoel vandaan komen.

Misschien ben je vanuit jezelf al wat paniekeriger dan mensen bij wie een joint wel goed valt, of is de reactie op je hart heftiger.

Ik raad je, net als de anderen, aan om niet meer te blowen en idd ook geen andere drugs te proberen.
Je hebt het nu geprobeerd en het bevalt niet, dus wat mis je er dan aan?

Of blowt iedereen in je omgeving?
Dan is het best moeilijk om ervanaf te blijven.
Het is gewoon saai als je uitgaat en iedereen om je heen is onder invloed en jijzelf niet.
Ik had dit vroeger met alcohol. Iedereen dronken en ik zat aan de cola. Maar goed, als ik wel dronk, ging het mis.
Nog saaier dus ;)

Ik ging gewoon minder uit en als ik uitging, had ik in mezelf lol om de dronkenschap om me heen. Het heeft me nooit geïnteresseerd wat een ander ervan dacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen die wiet hebben gerookt zien er ook meestal zo slaperig en ziek uit. Dus dan zullen die zich ook niet altijd lekker voelen. Je rookt het op, het stinkt, je wordt draaierig, sloom en moe. Volgens mij maken veel mensen zichzelf wijs dat ze dit een lekker gevoel vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan echt wel prettig zijn, maar dan moet je je om te beginnen al goed voelen, moet je niet van die beresterke wiet hebben (zeker niet als je onervaren bent) en het moet 'goed vallen'. Als het dat steeds niet doet, zegt dat genoeg: gewoon afblijven dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb weleens gasten uit een koffieshop zien komen, die konden gewoon bijna niet meer lopen. Ik kan me niet voorstellen dat mensen dat lekker vinden. In 1x 2-3 gram sterke wiet oproken ofzo en dan rond gaan zwalken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewenning denk ik. Ik vond 'high' worden altijd wel leuk, een beetje dom lachen om alles kan heel ontspannend zijn, en merken dat je je verwondert over de meest gewone dingen die ineens heel anders zijn - maar toen ik een keer van eigen kweek van een vriend echt stoned werd begreep ik waar die term vandaan kwam: ik zat, en ik moest naar de wc, maar gewoon bewegen was al topsport. Ik kwam nauwelijks overeind, kostte allemaal zo'n moeite...
Dat vond ik helemaal niet prettig, dus daarna heb ik nooit meer geblowd, geen behoefte aan.
Ik kreeg er altijd erge hoofdpijn van en raakte gestrest, maar dan kan ook doordat ik toen jong was en bang was dat mijn ouders er achter zouden komen. Misschien schuilt er bij jou (onbewust) ook een bepaalde angst achter.