Hoe lang het woord "stoned" toepasselijk blijft, weet ik niet. Maar ik weet wel dat het gebruik van cannabis twee weken aantoonbaar blijft in je bloed. Ik neem aan dat het dan zolang toch enige invloed blijft hebben op je functioneren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar ervaring zijn er twee "toestanden" met wiet.
Stoned en High (en je hebt mixen ertussen).

Stoned zegt het al: steen. Je bent als een steen. Bewegen is moeizaam, je bent suf, down, zwaar.

High is dat je je geestverruimend voelt, je voelt je licht en happy.

Pas sinds kort weet ik dat je kan kiezen, terwijl ik vroeger altijd dacht dat het aan je mood lag welk gevoel je kreeg.

De stoned is goedkoop, en de high is de dure. Tegenwoordig staat het er zelf bij wat wat voor effect heeft.

Sinds ik het weet haal ik wel eens in de zoveel tijd de amnesia haze. Pure high. Met wat vrienden een dun stickie puur roken. Lachbuien, eten is extra lekker, drinken. Alles is leuk. Het werkt zo'n drie uur voordat je weer een beetje normaaal kan functioneren.

Als je dus lang effect wilt hebben moet je dus inderdaad de stoned hebben. Die voel je soms zelfs een paar dagen later. Gewoon puur zonder tabak zou ik zeggen, brand wat slechter, maar gewoon aansteker bij houden. Extra lang inhouden als je blaast...

Maar ik zou iedereen de duurdere haze aanbevelen als je lol wilt hebben zonder gare naeffecten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat n onzin!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je behoort helaas niet tot mijn vriendenkring om je het te bewijzen. Maar ik weet van mezelf dat ik geen instortingsproblemen met wiet meer heb. Wel een lachkick, vreetkick. Als je de goedkopere shit neemt heb je wel eens dat je je je ogen niet open kan houden, je je niet kan verplaatsen en gaat kruipen.. en out kan gaan na het lach effect. Ik dacht ook altijd dat het toch niks uitmaakte welke je kocht, en dus altijd goedkope shit kocht, maar nooit de duurste. Het outgaan en soms zwaar in mijn hoofd en jezelf kwijtraken was de grootste eden om te stoppen. Veel koffieshops in amsterdam zetten er tegenwoordig bij wat voor effect iets heeft.
dat ligt er maar net aan in hoeverre je lijf er aan gewend is, iemand die net blowed kan zo n paar uur n funny gevoel hebben maar een echte blower heeft om een beetje t gevoel te krijgen zeker wel om de drie kwartier een joint nodig, over t algemeen ben je langer high ( dat is dus wanneer je hasj rookt ) dan dat je stoned bent ( door wiet ) maar als je het gewoon n keertje wil proberen zou k wel hasj nemen, daar word je vrolijk van, van wiet stoort je eigelijk helemaal in als je uit je roes bent.