bij de tandarts laser gebruik voor paradontitis of gaatjes vullen preventief, ideaal? waarom werkt niet elke tandarts hiermee?

Veel mensen komen door geschiedenis van verkeerde tandartsen voor het feit te staan dat tanden en kiezen er misschien allemaal uit moeten. Het laatste stukje kies wordt dan weggeboord. Voor behandelen paradontitis of wijken van het tandvlees en kaakbot is nu een omslachtige pijnlijke behandeling nodig en een lange wachtlijst. Waarom werkt men nog zo ouderwets als het beter en nieuwer. Waarom geen subsidie hierop vanwege de volksgezondheid

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
1.2K

Antwoorden (1)

Het zou kunnen dat nog helemaal niet duidelijk is of het wel zo ideaal is - dat er nog onderzoek loopt naar de voor- en nadelen.
Daarnaast kan het ook zo zijn dat niet elke tandarts kan en/ wil investeren in bepaalde apparatuur (zeker niet als het nut nog niet bewezen is).

Misschien kun je je licht eens opsteken bij het TIP, het Tandheelkundig InformatiePunt:
http://www.tandartsennet.nl/patienteninfo/vragen--informatie-en-advies.html