Kunnen je tanden te strak gevuld zijn en kan je daar hoofdpijn van krijgen?

Ik heb het gevoel dat het tussen mijn bovenhoektanden te strak gevuld is. Ik heb de laatste tijd veel zeurende hoofdpijn en dan zijn die tanden ook gevoelig. Ik kan er ook alleen vlakbij het tandvlees met een flospinnetje tussen komen. Het voelt constant alsof ik er etensresten tussen heb zitten.

Is dit mogelijk, en ook dat hier mijn hoofdpijn steeds vandaan komt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
8.8K

Het beste antwoord

Ik heb dit redelijk vaak gehad. Elke keer was het hetzelfde, namelijk dat óf de vulling te hoog was, en dus een stukje afgeslepen moet worden. Dat kunnen ze zien door je een paar keer te laten bijten op een papiertje dat op je tanden zwart afgeeft. Of..het is dat er inderdaad iets tussen je tanden zit, namelijk vulmateriaal. Dit heb ik ook eens gehad, en deed giga pijn, in mijn hoofd dan. Vooral nadat je iets gegeten hebt, en die kiezen dus hebt gebruikt. Omdat die kier is opgevuld, komt er een druk op je kiezen, en dit veroorzaakt de pijn. Snel terug naar tandarts, want het gaat anders niet over! Voor beide gevallen geldt dit. Zelfs nadat het verholpen is, blijft de pijn nog wel een paar dagen hoor. Paracetamol er bij, en weer verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet niet hoe lang het geleden is? Zelf heb ik soms tot een dag of 10 na een vulling vergelijkbare verschijnselen. En elke keer als ik me voorneem toch maar even terug te gaan, gaat het weer over. Misschien is het inderdaad een kwestie van ' strakte' , wat over kan gaan omdat de vulling in de mond nog een tijdje doorhardt.

Het kan misschien ook zijn, dat de nieuwe vulling niet correspondeert met reeds bestaande vullingen. ( dat de materialen elkaar niet verdragen, wat een soort allergische reactie opwekt)
Een vriendin van mij heeft dat gehad. ( inmiddels wel ca 25 jaar geleden!) Zij werd bijna gek van de hoofdpijn en zij (zelf arts) had een vermoeden van de oorzaak.. Gezwollen tandvlees, gezeur en getrek in de mond. Haar eigen tandarts ontkende het , maar ze is naar een andere tandarts gegaan die haar vermoeden bevestigde. De vullingen zijn vernieuwd en de klachten verdwenen als sneeuw voor de zon.