Wat moet ik doen als ik het gevoel het dat ik losse kies/tanden heb?

Ik heb een jaar geleden mijn verstandskiezen rechts laten trekken. Nu heb ik enorm het idee dat kiezen en tanden losser komen te staan. Nu is het verder niet te zien, maar ik ben enorm bang dat ik m'n tanden/kiezen verlies...
Wat moet ik doen?

een jaar geleden
in: Gebit
1.4K
Pieterke
een jaar geleden
Neem contact op met je tandarts.
Mdbreider
een jaar geleden
Maandag kan ik pas bellen. Ik zie verder niks en het is echt alleen aan de rechterkant dat ik het nu specifiek voel. Misschien omdat ik me nu daar ook op focus. Laatste tijd voel ik me al bijna een hypochondier want bij het kleinste wat ik voel denk ik dat er iets mis is..
Pieterke
een jaar geleden
@Mdbreider: Misschien is het dan een idee om eens met je huisarts over dat gevoel te praten.
Inekez1
een jaar geleden
Ik heb al ruim 20 jaar dat bij langdurig veel stress of bij ziekte (griepje ofzo) mijn tanden los gaan zitten. Ik kan ze dan echt op en neer wiebelen, vooral de voortanden boven en onder. Na een paar weken zitten ze altijd weer gewoon stevig vast in het tandvlees, niks waar ik me verder zorgen om maak nu maar de eerste keer dat mijn tanden zo los stonden schrok ik er ook wel van. Als je verder gezond bent en gezond eet en het nu tijdelijk is, zou ik me er niet te druk om maken. In elk geval niet zelf met je vingers aan gaan wiebelen want dan gaan ze alleen meer losser staan. Als je ontstoken tandvlees hebt of last hebt van de wortels van je tanden en kiezen dan is een controle bij je tandarts altijd een goed idee. Is er iets aan de hand, dan kan er op tijd worden ingegrepen. Is er niets aan de hand, dan kan de tandarts jou geruststellen.

Antwoorden (1)

Langs de tandarts of hen eerst even bellen.
Je mond blijft in beweging zeker als er zulke ingrepen gedaan zijn komt er meer ruimte vrij, dus het kan iets zijn wat helemaal niet erg is. Maar echt los komen kan ook een andere aandoening zijn. Bijvoorbeeld parodontitis, dat is een chronische ontsteking van het tandvlees, dan moet er wel degelijk naar gekeken worden.
Maar ik denk het eerst, maar ik ben geen tandheelkundige natuurlijk. In deze kunnen zij het het best beoordelen of er überhaupt een afspraak nodig is en of het gezien moet worden.
Sterkte
een jaar geleden