Allergie op elmex kids tandpasta met een peulvruchten allergie? Ook op oral b kids. Wat kan het zijn?

een jaar geleden
in: Gebit
1.8K
Amadea
een jaar geleden
Het lijkt mij niet dat de peulvruchtenallergie daar verband mee houdt, maar zal door fluoride, munt of zoetstof in de tandpasta komen.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Onder andere cellulose kan een allergeen zijn. Earthpaste bevat die niet.

Antwoorden (1)

Dat kan geen verband houden met de peulvruchtenallergie.
Tandpasta bevat verschillende mogelijke allergenen. De meest voorkomende boosdoener van tandpasta-allergieën is de smaakstof, zoals de pepermunt-, groene munt- of kaneelsmaak die wordt toegevoegd om de adem op te frissen en de smaak van andere ingrediënten te maskeren. Andere minder vaak voorkomende allergenen zijn onder meer:
• Cocamidopropylbetaïne (CAPB) , een schuimmiddel.
• Fluoride , een natuurlijk mineraal dat helpt het glazuur te versterken en de tanden te beschermen tegen gaatjes.
• Propyleenglycol, een conserveermiddel.
• Essentiële oliën, zoals theeboomolie die helpt bacteriën in de mond onder controle te houden.
• Parabenen, een conserveermiddel.
• Gluten, die de tandpasta stabiliseren en verdikken.
• Lactose
SimonV
een jaar geleden