Kan het kwaad als je je tanden bleekt terwijl je een vulling op je tand hebt?

Ja de vraag zegt het al. Ik heb een vulling op mijn tand, niet eronder dus. Ik vraag me af of het veel opvalt als ik mijn tanden bleek. Ik ben al blij als mijn tanden een paar tinten witter worden.

2 jaar geleden
in: Gebit
2.8K

Antwoorden (1)

Je kunt prima je tanden bleken terwijl je vullingen of kronen in je gebit hebt.

Vullingen bleken moeilijk mee, maar kunnen eventueel overgemaakt en aangepast worden.
Ook als je kronen hebt, kun je je tanden bleken. Net als bij vullingen bleken de kronen niet mee.

Het is niet schadelijk voor je gebit om je tanden te bleken wanneer je vullingen of kronen hebt. De kwaliteit van een vulling of kroon zal niet minder worden.