heeft het zin om elek. tandenborstel opzetjes te reinigen met gekookt water?

in welke mate werkt dit? doodt dit alle bacteriën en zorgt dit ervoor dat je minder snel tandplak/gaatjes krijgt?

3 jaar geleden
in: Gebit
2.2K

Antwoorden (2)

NEEN. Zowel kokend water (gaat de kunststof kapot) als koud gekookt water maken het borsteltje niet extra schoon. Tandpasta zelf bevat genoeg reinigend middel om de borstel schoon te houden. Extra schoon (steriel) kan je het maken door het een nacht in een steradent-oplossing te zetten (bevat peroxyde) of in 3% waterstofperoxyde.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nee, reinigen/steriliseren van opzetstukjes heeft geen zin, omdat je mondholte zelf niet steriel is. Het doel van poetsen is ook om voedselresten weg te halen, niet om je mond bacterievrij te maken.