Hoelang duurt het voordat mijn tandvlees hersteld?

Ik ben een maand geleden naar de tandarts gegaan, omdat ik pijn had bij mijn achterste kies, het was ontstoken! ik kreeg ragers mee en sindsdien ben ik daar ook gaan doen.
Na 2 weken zag ik dat de ontsteking bij een andere tand, uiteindelijk zijn nu een paar tanden ontstoken.
Ik ben weer naar de tandarts gegaan en die verwees me door, ik moest laten zien hoe ik poetste en kreeg ik dikkere ragers mee, dit was gisteren.
het tandvlees heeft een paar dagen geleden voor een soort wond bij ‘t tandvlees gezorgd en dat doet heel erg pijn.
weet iemand wanneer die wond geneest en wanneer mijn hele tandvlees geneest? en heeft iemand misschien tips zodat het sneller hersteld?

thanks alvast!

3 jaar geleden
in: Gebit
3.4K

Antwoorden (2)

Voor kalmering van de pijn en ook voor de genezing, zou ik drie maal daags spoelen met Kamille. Werkt goed en verzachtend.
3 jaar geleden
Over het algemeen genezen wondjes in de mond heel snel, als je er niet aan zit tenminste. Het lichaam heeft namelijk tijd en ruimte nodig om de helingsprocessen hun gang te laten gaan zodat het geneest. Bij een ontsteking duurt het denk ik wat langer, dus als het langer aanhoud zou het ook een ontsteking kunnen zijn.
Ik zou dus oppassen met de ragers op dat plekje van de wond, dat het er niet teveel over heen schraapt. Ik kan me voorstellen dat het veel pijn doet. Hoe bedoel je precies dat het tandvlees voor een wond heeft gezorgd?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
raziab1
3 jaar geleden
ik weet het niet zeker natuurlijk, maar het is ontstaan nadat de ontsteking kwam