hoe bleek ik mijn tanden met natuurlijke middelen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Gebit
2K
Ritsuka
5 jaar geleden
Natuurlijk wil niet zeggen dat het beter voor je is
Reddie
5 jaar geleden
Tanden bleken en natuurlijk zijn strijdige begrippen.

Antwoorden (3)

Backing soda ( gewoon verkrijgbaar bij de betere supermarkt).
Gebruik dit gewoon als tandpasta, werkt echt.
Alleen: doe het niet te vaak! Alle huis-, tuin- en keukenmiddeltjes kunnen het glazuur beschadigen.
In principe kun je je tanden het beste laten bleken door de tandarts.
Zelfs alle tandbleekbehandelingen bij andere 'bedrijven' worden niet uitgevoerd door iemand die 6 jaar tandheelkunde heeft gestudeerd.
Kortom, als je thuis experimenteert, met mate doen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Antoni
5 jaar geleden
'Baking soda' zal je bedoelen. 'Backing' heeft iets te maken met rugdekking of steun (geven), of achteruit gaan.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ha, ha, klopt helemaal.
Er zijn tandpasta's die wittere tanden beloven. Proberen kan altijd. Aanslag kan je er af polijsten maar natuurlijk gelig botweefsel (tandweefsel) moet je echt bleken. Wellicht een waterstofperoxide spoeling?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De natuurlijke kleur van je gebit is niet te veranderen. Bleken is slecht en tast het glazuur aan. Wel kan je door op te letten met bepaald voedsel en vocht de verkleuring tegen gaan. Zo is zwarte koffie en rode wijn bv af te raden.
-----
Er zijn mensen met witte tanden, grijze tanden of gele tanden. Deze eigen kleur kan je niet veranderen (aldus mijn tandarts). Wel kan je door op te letten met bepaald voedsel en vocht de verdere verkleuring tegen gaan. Zo is zwarte koffie en rode wijn bv af te raden.
Vereist is dat je je gebit heel goed schoonmaakt/-houdt door te poetsen, te flossen.en de ruimte tussen gebit en tandvlees dagelijks met tandenstoker of rager te reinigen. Minimaal twee keer per dag goed en ook lang genoeg poetsen.
Meer tips in de bron.