Door medicatie heb ik plotseling pijn aan mijn gebit als ik eet en drink, Sensodyne helpt niet?

Is dit te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Gebit
1.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Medicijnen zorgen vaak voor tekorten aan allerlei voedingsstoffen, wat allerlei klachten kan geven. Ik zou niet weten of jouw tandklachten daaraan gerelateerd zijn.

Antwoorden (1)

Sensodyne werkt door een beschermlaagje om de tandhalzen te leggen. Dit zijn nl. gevoelige plekken van de tanden die vaak bloot komen te liggen als de mondverzorging niet helemaal goed is. Als jouw gevoeligheid door medicatie veroorzaakt wordt, zal dit niets met blootliggende tandhalzen te maken hebben maar komt de oorzaak waarschijnlijk van binnenuit. Sensodyne werkt dan inderdaad niet. Overleg met de arts die je de medicatie heeft voorgeschreven wat je het beste kunt doen. Mogelijk staat er iets over in de bijsluiter van je medicijnen, kijk ook dat na.
Toegevoegd op 13 maart 2018 09:15: bron