Kan je een ervoor zorgen dat een tand sneller terug groeit?

Toegevoegd na 3 minuten:
Als het een melktand is die is uitgevallen

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Gebit
11.3K
TurfGraver
6 jaar geleden
Nee. Want een tand (volwassen) groeit niet terug.
TurfGraver
6 jaar geleden
Na aanvulling, ah :)
Gezond zijn. Verder kun je niks doen aan de snelheid van lichamelijk ontwikkelen en groei.
Antoni
6 jaar geleden
Beter gezegd: gezond zijn èn gezond blijven door gezond te leven en door een portie geluk.
Amadea
6 jaar geleden
Ook een uitgevallen melktand groeit niet terug. Je wordt namelijk geboren met alle melktanden en kiezen en ook een gedeelte van het blijvende gebit is onder het tandvlees al in het kaakbot aanwezig.

Antwoorden (1)

Nee. Indien een melktand of kies vroegtijdig verloren is gegaan - bijvoorbeeld door een ongelukje of omdat hij getrokken is - kan de opvolger zelfs wat later doorkomen dan de gemiddelde doorbraaktijd.

Een kind wisselt over het algemeen van tanden tussen het zesde en het twaalfde levensjaar. Wanneer een kind van 8 jaar nog niet aan het wisselen is, of wanneer er meer dan 6 maanden verschil zit tussen het wisselen van tanden en kiezen aan de linker- en de rechterkant, dan is het verstandig om de tandarts hierover te informeren.
Amadea