Hoe weet je of een cosmetische tandarts goed is vooraf?

Ik wil een gebroken tand laten repareren en ben wat huiverig.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Gebit
1.4K

Antwoorden (1)

Als je huiverig bent kies dan niet voor een jacket, of facing maar laat de tandarts vanuit gehard composiet de tand weer restaureren, het voordeel is dan meteen een nadeel, het breekt zo af met het eten van een appel, maar het is cosmetisch weer in orde voor niet al te veel geld, en het is ook niet definitief want het breekt ook zo weer af(+ de behandeling is geheel pijnloos)

Bij jacket en facings wordt een laagje glazuur tot het dentine verwijderd om plaats te maken voor de jacket/facing, deze ingreep is pijnlijker én is definitief. Dus wen gewoon aan het idee met een stukje composiet wat geboetseerd wordt tot een hele tand, en besluit dan later als je de kunde & kunst van de tandarts vertrouwt om voor die definitieve oplossing te gaan.